سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امسال ۳ هزار واحد پارکینگ در شهر قم به ۶ هزار ظرفیت پارکینگ قم افزوده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳ 25 March 2017
به گزارش تابناک قم، حسین شعبان‌زاده اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از خودروهایی که وارد شهر قم شده‌اند خودروهای سواری و ۲۰ درصد شامل خودروهای سنگین است.

به گفته وی این خودروها بیشتر از محور بلوار زائر، خیابان عماریاسر و میدان ۷۲ تن وارد محدوده ترافیکی شده‌اند.

شعبان‌زاده با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تا یکم فروردین ماه، یک میلیون خودروی سنگین و سبک وارد شهر قم شده‌اند، تصریح کرد: حدود ۱۳.۱۳ درصد افزایش مسافران را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار واحد پارکینگ در سطح شهر قم اظهار کرد: امسال ۳۰۰ جای پارک نسبت به سال گذشته به پارکینگ شهر قم اضافه شده و در سال جاری کل پارکینگ شرقی به صورت طبقاتی به طبقه منفی یک می‌رود تا ظرفیت واقعی ارائه دهد.

شعبان‌زاده با بیان این مطلب که امسال تصمیم بر این است تا ۳هزار واحد پارکینگ در سطح شهر اجرایی شود، افزود: قرار بود طرح این پارکینگ‌ها در سال ۹۵ اجرا شود که تامین اعتبار نشد، اما برای سال ۹۶ تامین اعتبار شده است و این اتفاق خواهد افتاد.

وی از ایجاد پارکینگ طبقاتی در ۳ طبقه در مجاورت ساختمان مرکزی شهرداری قم با ظرفیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو و نیز پروژه شهید کاظمی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: البته قرار بود راه‌اندازی پارکینگ پروژه شهید کاظمی برای نوروز امسال باشد که با توجه به بحث‌های امنیتی و ایمنی انجام نشد.  

وی از ساعات ۱۱ صبح و ۱۷ عصر به عنوان اوج ترافیک شهر قم در روزهای گذشته یاد کرد و افزود: بیشترین ترافیک ما این روزها در بلوار زائر است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار