خطیب جمعه قم عنوان کرد:
انتخابات از ارکان مهم مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید درنهایت اخلاق‌مداری و عدم پیروی در شیوه‌های تبلیغاتی غربی و با در نظر گرفتن مصالح کشور با حضور باشکوه مردم و در نهایت دقت و توجه برگزار شود.
کد خبر: ۴۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵ 01 April 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی قم برگزار شد با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند، افزود: در طول 38 سال گذشته نظام اسلامی خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف انجام داده است ولی در ارتباط با مسئله اقتصاد باید مدیران جهادی و انقلابی پای کار بیایند و از مدیرانی استفاده شود که بتوانند از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ما از نظر منابع انسانی، سرمایه‌ها، فناوری و استعدادهای نسل جوان بسیار غنی هستیم و باید از سرمایه‌های خدادادی به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: زمانی که مردم در میدان باشند کارها پیشرفت می کند، بروکراسی های خشک اداری کار ساز نیست این مردم هستند که می توانند کار را پیش ببرند.

وی گفت: باید قوای مجریه، قضاییه و مقننه دست به دست هم داده و زمینه سازی لازم برای تقویت تولید داخلی صورت گیرد و مجریان انقلابی به کار گرفته شوند تا مشکلات اقتصاد کشور که رهبری نسبت به آن دغدغه دارند برطرف شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه انتخابات را از ارکان مهم مردم سالاری دینی دانست وگفت: انتخابات مایه عزت و اقتدار ملی است، در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داریم.

وی عنوان کرد: رییس جمهور اختیارات گسترده ای دارد، مردم باید با تیزبینی و درایت فردی را انتخاب کنند که در تراز انقلاب باشد، شوراها هم نقش برجسته ای در عمران و آبادی شهرها دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مردم باید به صورت جدی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، کسانی که لیاقت دارند می توانند خود را عرضه کنند، افراد باید از شیوه های تبلیغاتی غربی و تخریب دیگران پرهیز کنند، افراد باید از دخالت بیگانگان در انتخابات جلوگیری کنند چون آن ها دلسوز مردم ما نیستند.

وی در ادامه اضافه کرد: سران کشورهای عربی اخیرا در اردن جلسه ای تشکیل دادند، اگر بیانیه پایانی آن ها خوب مطالعه شود انسان یقین پیدا می کند که آمریکا و صهیونیست ها تنظیم کننده آن هستند، گویا کشورهای عربی هیچ نقشی این بیانیه ندارند و دشمن را به جای دوست و دوست را به جای دشمن معرفی کردند.

امام جمعه قم، اظهار کرد: نمیدانیم با این سران کشورهای عربی که تا این اندازه دچار غفلت هستند چه کنیم، مردم روزی بیدار و سرنوشت این افراد مشخص خواهد شد.

وی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: خداوند فرصتی طلایی به ملت ایران عطا کرد، در 22 بهمن 57 طاغوت سرنگون و در 12 فروردین 58 نظام جمهوری اسلامی مستقر شد که نعمتی بسیار بزرگ است؛ با افتخار 38 سال نظام اسلامی با وجود همه چالش ها پابرجا مانده است و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: کنگره آمریکا روزی نیست که علیه ایران فعالیت نداشته باشد اما با کمال تعجب از طرفی دیگر پیام نوروزی می فرستند، نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرای قاطع مردم تثبیت شد، این ملت بر پیمانی که با نظام، امام، رهبری و شهدا بسته بودند همچنان وفادار هستند.

وی با اشاره به روز طبیعت خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی نسبت به حفظ طبیعت سفارش های فراوانی شده است، کسانی که به دامن طبیعت می روند باید در نگهداری نعمت های الهی بکوشند و محیط زیست را آلوده نکنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار