همزمان با روز طبیعت؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همزمان با روز طبیعت ۶۷۴ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی از چرخه عرضه خارج شد.
کد خبر: ۴۰۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷ 04 April 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی آقاحسنی با اشاره به اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام نوروز، گفت: اقدامات در زمینه مسائل بهداشتی و نظارتی از اول اسفندماه آغاز شد و در تمام ایام و حتی روزهای تعطیل فعال بود.

وی افزود: روز گذشته با توجه به روز طبیعت بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و زیارتگاه‌های سطح شهر، روستاها و بخش‌ها و همچنین اماکن بین راهی با دقت و شدت بیشتری انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در این روز ضمن ۲۱۵ نظارت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان معاونت بهداشتی، ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از جمله مقادیری مواد پروتئینی، مرغ پخته، عسل تقلبی، قره قروت، ۲۰۰ لیتر دوغ فاقد مشخصات بهداشتی، ۱۵۰ کیلو نمک تصفیه نشده و ... توقیف و از گردونه مصرف خارج شد.

وی گفت: همچنین در یکی از مجتمع‌های توریستی بین راهی به دلیل از کارافتادگی یخچال و نگهداری مواد غذایی در شرایط غیربهداشتی، اقدام به معدوم سازی اقلام فاسد و غیرقابل مصرف شد.

آقاحسنی افزود: با توجه به حضور تعداد کثیری از مسافرین و همشهریان گرامی در اماکن عمومی، زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه داخل و خارج از شهر نیز نظارت بر وضعیت بهداشت آب و محیط این اماکن نیز تشدید شد.

وی به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در آخرین روز از تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: ۲۷۹ مورد ویزیت توسط پزشک انجام شده که بدینوسیله تعداد کل ارائه خدمات در این مراکز به ۹ هزار و ۱۷۶ مورد و اعزام بیمار به شهر جهت ادامه درمان به ۱۷ مورد رسیده است.

وی گفت: همچنین در این روز ۱۲ بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز خیریه خصوصی جهت کنترل وضعیت بهداشتی و ۱۱۴ مورد واکسیناسیون (توام، بدو تولد، هاری و مننژیت) صورت گرفته است که بدین ترتیب تا کنون آمار کل بازدیدها ۱۴۴ مورد و واکسیناسیون به ۱۳۶۳ مورد می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار