مدیرکل میراث فرهنگی قم:
وضعیت فرودگاه قم با تصمیم مدیران مورد رسیدگی قرار گیرد تا از این مجموعه در توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم. اماکن تاریخی شاخصی در استان قم وجود دارد که باید برای گردشگران معرفی شود.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 10 April 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در دیدار احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور دو نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه‌اندازی فرودگاه نیازمند همفکری و تصمیم گیری مدیران است تا این مجموعه صنعت گردشگری قم را متحول سازد.

وی افزود: در صورتی که گردشگری را محور توسعه قم قرار دهیم شاهد ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و تحقق منویات رهبری در نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال» خواهیم شد که این امر نیازمند تسهیل در خدمات رسانی دستگاه‌های مربوطه در جذب سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری است.

وی رشد ۲۴ درصدی بازدید گردشگران در طرح نوروزی ۹۶ خبر داد و گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۹۲ هزار گردشگر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند که از این تعداد چهار هزار و ۱۱۷ گردشگر و توریست خارجی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: همچنین سالانه بیش از ۱۲ هزار گردشگری هندی توسط یک فعال گردشگری وارد استان قم می‌شود که به مدت سه شبانه روز در قم اسکان پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح‌های تأسیسات گردگشری در قم گفت: بیش از ۵۰ طرح تاسیسات گردشگری در استان قم با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال در حال احداث است که از این تعداد چهار هتل پنج ستاره در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته با بهره برداری از پنج طرح گردشگری و مجتمع‌های بین راهی برای بیش از ۸۰۰ تن به صورت مستقیم ایجاد اشتغال صورت گرفت.

نباید سرمایه‌گذاران بخش تأسیسات گردشگری دچار ضرر شوند

وی با بیان این که نباید سرمایه گذاران بخش تاسیسات گردشگری دچار ضرر شوند گفت: با تدابیر دولت در خصوص واگذاری خدمات به بخش‌های خصوصی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران شاهد ضرر صاحبان واحدهای اقامتی هستیم به گونه‌ای که ظرفیت کامل واحدهای اقامتی به خاطر موازی کاری و ایجاد اماکن اسکان موقت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رضایی بیان داشت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در ساخت واحدهای اقامتی نباید در زمان پیک مسافر دچار ضرر شود این امر باعث نارضایتی بخش خصوصی می‌شود.

 وی اشاره به این که در ساماندهی زائران عراقی به قم با مشکل روبرو هستیم گفت: طرح ساماندهی با همکاری شرکت مجری و نهادهای مربوطه در پایانه‌های مسافربری استان قم از ۲ سال گذشته آغاز شده است در این طرح کلیه زائران عراقی که از طریق پایانه‌های مسافربری توسط وسیله نقلیه اتوبوس وارد قم می‌شوند توسط شرکت مجری به سمت اسکان‌های رسمی، مناطق گردشگری و تاریخی و اماکن مورد نیازدرمانی و بهداشتی هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح حدود ۳۰ درصد از مسافران عراقی در استان ساماندهی می‌شوند و بقیه زائران بخاطر رفت و آمد با وسایل نقلیه شخصی امکان ساماندهی وجود ندارد از این رو باید سفارت عراق با صدور روادید گروهی و لیستی از زایران عراقی به کشورمان در این حوزه ورود پیدا کند این در حالی است که بسیاری از زائران عراقی که وارد ایران می‌شوند از طریق روادید انفرادی است که توسط افراد سودجو به اماکن غیرمجاز هدایت می‌شوند.

وی بیان داشت: در این حوزه نیازمند همکاری مسئولان مربوطه و رایزنی با کشور عراق در صدور روادید گروهی هستیم.

با اسکان موقت آموزش و پرورش مخالف هستیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: با حضور ظرفیت خالی تاسیسات گردشگری قم با اسکان موقت اداره کل آموزش و پرورش مخالف هستیم.

احمد امیرآبادی افزود: صاحبان تاسیسات گردشگری مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند از این رو نباید ظرفیت این واحدها خالی باشد و اسکان موقت تکمیل شود.

وی افزود: در نوروز از واحدهای اقامتی بازدید داشته‌ایم این در حالی بود که ظرفیت تاسیسات گردشگری قم تکمیل نشده بود و با نارضایتی بخش خصوصی همراه بود در حالی که از ظرفیت اسکان موقت آموزش و پرورش استفاده می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید حقوق سرمایه گذاران فرودگاه پایمان شود گفت: باید مشکلات این مجموعه پیگیری شود و منافع مالی سرمایه گذاران فرودگاه قم باید حفظ شود.

وی افزود: اصل راه اندازی فرودگاه برای استان قم ضروری است ولی احداث فرودگاه قم به این شکل کارشناسی نشده بود از این رو شهرداری می‌تواند با سرمایه گذاری در این حوزه فعالیت کند.

استفاده از ظرفیت مسافران برای ایجاد اشتغال

امیرآبادی فراهانی با اشاره به این که باید از ظرفیت مسافران برای ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت اقتصادی استفاده کرد گفت: باید برای افزایش سرانه درآمد مردم استان قم برنامه ریزی شود و از ظرفیت محورهای مواصلاتی و حضور مسافران در این استان بهره برد.

وی ادامه داد: مجوزهای خوبی در حوزه احداث تاسیسات گردشگری قم صادر شده است که باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوطه برای ماندگاری مسافران در برنامه ریزی شود.

نماینده مردم قم در خانه ملت بر ساماندهی زائران عراقی تاکید کرد و گفت: سالانه گردشگران و زائران عراقی بسیاری وارد استان قم می‌شوند که باید با دولت عراق و مسئولان مربوطه جلسات مشترکی گذاشته شود تا بتوان با ساماندهی این گردشگران مدیریت خوبی در اقتصاد استان و ایجاد اشتغال صورت بگیرد.

وی بر ضرورت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری قم اشاره کرد و گفت: اماکن تاریخی شاخصی در استان قم وجود دارد که باید برای گردشگران معرفی شود ضمن این که کویر و وضعیت آب و هوایی روستاهای قم می‌تواند در جذب گردشگران نقش مهمی ایفا کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار