رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قم به باشگاه‌های ورزشی قم هشدار داد در اسرع وقت ورزشکاران خود را زیر پوشش بیمه ورزشی درآورند.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ 10 April 2017
به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان اظهار کرد: بر اساس قانون، هیچ یک از ورزشکاران و مربیان بدون در اختیار داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر اجازه فعالیت در عرصه ورزش در سطح مسابقه‌های رسمی و حتی غیررسمی و تمرین‌ها را ندارند زیرا امنیت جانی و جسمانی ورزشکاران و مربیان در میادین ورزشی باید تأمین شود. 

وی افزود: این امنیت جسمانی و جانی از طریق قرار گرفتن زیر پوشش بیمه ورزشی حاصل می‌شود و متولی این امر، فدراسیون پزشکی ورزشی و به تبع آن، هیأت‌های استانی این فدراسیون هستند که کار بیمه ورزشکاران آن استان را انجام می‌دهند و خدمات درمانی نیز به آسیب‌دیدگان ارائه می‌کنند و بازدیدهای ادواری از وضعیت باشگاه‌های ورزشی را نیز بر عهده دارند. 

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قم گفت: باشگاه‌های ورزشی در حال فعالیت در استان قم باید آگاه باشند مسئولیت بیمه ورزشکاران بر عهده این باشگاه‌هاست و ورزشکاران زمانی که در جریان تمرین یا مسابقه آسیب می‌بینند می‌توانند با تکمیل برگه درمانی ورزشی خود از سوی باشگاه یا هیأت ورزشی از مزایای درمانی و پرداخت بخش جالب توجه یا همه هزینه‌های درمانی برخوردار شوند. همچنین به هیأت‌های ورزشی ابلاغ شده که از پذیرش ورزشکاران بدون کارت بیمه ورزشی معتبر در جریان مسابقه‌ها جلوگیری کنند و به این ترتیب ورزشکار بدون پوشش بیمه ورزشی امکان حضور در مسابقه‌های ورزشی را ندارد. 

گلفشان تأکید کرد: هزینه سرانه استفاده از بیمه ورزشی در سال 96 همانند سال گذشته 150 هزار ریال است که نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است اما سقف تعهدهای درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی همانند هر سال افزایش یافته که این، به سود ورزشکارانی است که در رویدادهای ورزشی صدمه می‌بینند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار