آیات ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محی الدین حائری شیرازی و محمد جواد فاضل لنکرانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در دیدارهای جداگانه شهردار قم ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه مدیریت شهری، خواهان رفع برخی مشکلات و کاستی ها شدند.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 10 April 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در این دیدار با اشاره به اینکه امروز شاهد شرایط بهتری نسبت به گذشته در ارتباط با قم هستیم، گفت: شهر قم یک شهری خاص است و انتظارات مردم و مهاجران نیز از این شهر ویژه می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات شهرداری در زیباسازی شهر درایام نوروز افزود: در ایام نوروز زیبایی شهر، به خوبی مدیریت شده که قابل تقدیر است.

آیت‌الله امینی یکی از مشکلات مسافران در شهر قم را بحث پارکینگ دانست و گفت: مسافرانی که وارد قم می‌شوند بیشتر دارای خودرو بوده و به دلیل کمبود پارکینگ، با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: پارکینگ یک نیازی اساسی برای شهری چون قم است و بارها به مدیران استان و استاندار نیز این مساله تذکر داده شده که بیش از پیش وارد حوزه تأمین پارکینگ در شهر شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مشکل فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: قم نیاز به یک فرودگاه دارد و از شهرهایی است که در این زمینه با مشکل مواجه است و تقاضا دارم که مساله این فرودگاه حل شود.

وی بیان کرد: فرودگاه در هر شهری وجود داشته باشد اقتصاد شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و در شهری چون قم که زائرین زیادی دارد و از کشورهای مختلف جهان نیز به آن رفت و آمد دارند این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر قم، تصریح کرد: حاشیه‌نشینان با مشکلات متعددی مواجه هستند و نیاز است فکری جدی برای رفع مشکلات آنان بشود.

*آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در این دیدار گفت:تدبیر در مدیریت شهری قم مشهود است و پروژه‌هایی که سال‌ها در قم معطل مانده بود امروز به اتمام رسیده است.

وی افزود: امروز احساس می‌شود که مسائل عمرانی و اساسی شهر با تدبیر و جدیت خوبی پیگیری می‌شود و این موجب خوشحالی مردم قم است.

وی همچنین گفت: اگر روی جهات علمی قم توجه بیشتری صورت گیرد در حوزه گردشگری، می توان نظر مردم را به سمت قم جلب کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: قم در گذشته به دلیل کمبود پارک، امکانات تفریحی و فضای سبز برای افرادی که در حوزه مسائل علمی، فعالیت نمی‌کرده‌اند جذابیت نداشت ولی امروز شرایط خوبی ایجاد شده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: اگر شهرداری بتواند مجموعه‌ای از کتاب‌هایی که از ابتدا نگاشته شده را گردآوری و نمایشگاهی از آن‌ها را تشکیل دهد بسیار جذب کننده خواهد بود.

وی همچنین افزود:در محدوده بین پردیسان و کهک می توان سرمایه‌گذاری‌های وسیعی انجام داد و نباید اجازه ساخت و سازهای بی برنامه داده شود.

* آیت‌الله حائری محی الدین حائری شیرازی نیز در این دیدار گفت: همانطور که رساله عملی در حوزه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها نیاز است باید برای اقتصاد و دارایی نیز یک رساله عملی داشته باشیم تا بر مبنای آن از قرآن، اقتصاد کلان و درست استخراج شود.

وی بافت مدیریت‌های دانشگاهی را غربی دانست و افزود: با طرح آیات و روایات فقط به دنبال ظاهرسازی مدیریت‌های دانشگاهی هستیم در حالی که محتوای غربی به صورت غیرمستقیم در جامعه تاثیرگذار بوده و با گذشت زمان این تاثیرها در جامعه نشان داده می‌شود؛ چراکه مردم نیز با تمام وجود این تغییرات را احساس می‌کنند.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در این دیدارها که به صورت جداگانه برگزار شد، گزارشی از فعالیت های شهرداری قم را ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار