رشته جودو گرچه در قم رشته‌ای در راه پیشرفت است و با دیدی منصفانه باید به همه تلاش‌ها برای رشد آن اذعان کرد اما واقعیت این است که در حال حاضر 2 کاتارو، تمام افتخار جودوی قم هستند.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 10 April 2017
به گزارش تابناک قم، اگر «محمدرضا صحرایی» و «محمدحسن سالاری»، 2 ورزشکار جودوی قم را که در بخش کاتا عضو ثابت و پایه همیشگی تیم ملی هستند از جودوی استان قم حذف کنیم افتخارات جودوی قم در حال حاضر به صفر میل می‌کند. 

صحرایی و سالاری، 2 کاتاروی قمی سال‌هاست که عضو تیم ملی هستند و از نظر کیفیت فنی به قدری در سطحی بالا هستند که کسی نتوانسته آن‌ها را با وجود سن و سال به نسبت بالا، بازنشسته کند. 

این زوج با اخلاق ورزش قم، در سال 95 هم در مسابقه‌های جهانی صاحب مدال نقره شدند و برای کاتاجودوی قم، نه فقط چهره‌ای شناخته‌شده در سطح قاره کهن، بلکه چهره‌هایی با اعتبار بین‌المللی هستند. اما در بخش مبارزه، هنوز خبری از ستاره نیست.

جودوی قم چشم خود را به پدیده‌های دختر و پسری دوخته که می‌توانند در آینده سری میان سرها داشته باشند اما هنوز قضاوت در مورد آن‌ها زود است. مشکل اساسی که اهالی جودو همیشه از آن سخن گفته‌اند، دور شدن تدریجی ورزشکاران جوان جودو در قم از این رشته است به طوری که جودوی قم همواره بخشی از نیروی انسانی خود را که سال‌ها در این رشته فعالیت کرده‌اند از دست داده است. 

جودوی قم چندی پیش صاحب رئیس جدیدی شد تا تغییرات مدیریتی در جودوی قم کلید بخورد اما آیا از نظر قهرمان‌پروری، تغییرهای عمده‌ای در پیش خواهد بود؟

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار