رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان قم خبر داد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان قم از بهره برداري دو بيمارستان نيروگاه و حضرت امير المؤمنين تا نيمه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸ 27 April 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه استانی پخش شد با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته سلامت اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده و هدف از این هفته تبیین ابعاد مختلف سلامت است، البته تنها یک وزارت نباید درگیر این مسئله شود هیچ ارگانی وجود ندارد که در زمینه سلامت سهمی نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدام در زمینه توجه به مسائل روحی و روانی گفت: زیرساخت‌های بیمارستانی و حوزه بهداشت و درمان در این بخش آنطوری که شایسته و در شأن مردم قم است تاکنون نبوده ولی در واقع در تحول حوزه سلامت که در دولت محقق شد به بحث مسائل روحی و روانی توجه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: بیمارستان فرقانی با 350 تخت به عنوان یکی از بیمارستان‌های مجهز افتتاح شد و در دستور کار قرار گرفت تا تخت‌های مجهز و در خور شأن در بیمارستان نکویی به روانپزشکی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: رسانه ملی در انعکاس خدمات در این دوره با عنوان طرح تحول سلامت نقش محوری داشت و مردم و نهادها نیز باید در تحقق  این امر نقش داشته باشند.

ایرانی‌خواه به آغاز طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 93  اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌های درمان نخستین هدف طرح تحول بود بنابراین پس از ابلاغ طرح تحول به مراکز تشخیص درمانی هزینه‌ها کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظاهر بیمارستان‌ها مطابق شأن مردم نبود البته هنوز در این زمینه کمبود‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال هزار و  200 تخت بیمارستانی در بخش دولتی وجود داشت که اکثر آنها بیش از 30 سال قدمت داشتند. در ادامه طرح تحول ظاهر بیمارستان‌ها تغییر کرد و افزایش تخت‌های مدرن در سطح کشور انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه برای یک میلیون و 200 هزار نفر طرح تحول در حوزه بهداشت محقق شد خاطرنشان کرد: تمام این افراد وارد طرح تحول در حوزه بهداشت می‌شوند و برای تمام شهروندان پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح تحول در حوزه بهداشت برای تمام آحاد جامعه انجام می شود که بر اساس آن توجه ویژه‌ای به بحث بهداشت در امر پیشگیری پیش از درمان صورت می‌گیرد. بخشی از مردم که برای تشکیل پرونده سلامت مراجعه نکردند باید مراجعه کنند و اگر مردم استقبال کنند جامعه‌ای بانشاط و عاری از بیماری صعب العلاج خواهیم داشت.

ایرانی‌خواه از تکمیل دو بیمارستان تا نیمه اول سال جاری خبر داد و افزود: بیمارستان حضرت امیر المؤمنین از سوی آیت‌الله خوانساری با 220 تخت در بیماستان شهید بهشتی و بیمارستانی 190 تختخوابی  در منطقه نیروگاه تا نیمه اول سال جاری در خدمت مردم شریف قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان هزار تختخوابی شروع شده اکنون در فاز اولیه قرار دارد با توجه به تعهد پیمانکار و سرمایه‌گذار طی سه سال آینده این بیمارستان بین المللی آماده ارائه خدمت به مردم می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار