در خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد:
کاندیداها دست به افترا و تخریب یکدیگر نزنند مردم مناظرات را پیگیری، مسائل را مشاهده و رصد می کنند و در این زمینه رعایت اخلاق متین ترین شیوه است. سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی بود که عده‌ای در فضایی خاموش این سند را امضا و اجرا کردند.
کد خبر: ۴۲۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 12 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، یکی از ارکان مهم انتخابات به ویژه در جامعه اسلامی را حضور حداکثری مردم دانست و گفت: باید زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانون مند و با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

امام جمعه قم افزود: در حال حاضر مهمترین مساله در کشور انتخابات است چرا که انتخابات مظهر خودباوری و تکلیف باوری است؛همه وظیفه داریم در روز رای گیری پای صندوق ها بیائیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید مردم را باور کنند و مراقب باشند طبق قانون عمل شود و تسهیلات را برای حضور مردم در انتخابات فراهم سازند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم تاکنون با حضور خود انقلاب را نگاه داشته اند و همچنان نگاه می دارند اگر در طول 38 سال دشمن جرات نکرده نقشه های خود را عملی کند به دلیل حضور جدی مردم در صحنه انقلاب است.

وی اظهارکرد: مسئولان همچنین تلاش کنند امنیت در انتخابات فراهم شود رهبرمعظم انقلاب نیز در سخنان خود فرمودند اگر افرادی بخواهند اخلالی در انتخابات ایجاد کنند سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.

خطیب جمعه قم یادآور شد: همچنین نامزدهای محترم که مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته اند علاوه بر رعایت قانون شعارهایی بدهند که در چارچوب توانایی آن ها و اختیارات قانونی باشد و وعده های بی اساس ندهند بلکه اگر مسئولیت پذیرفتید با کار جهادی به مردم وعده بدهید.

وی گفت: کاندیداها دست به افترا و تخریب یکدیگر نزنند مردم مناظرات را پیگیری، مسائل را مشاهده و رصد می کنند و در این زمینه رعایت اخلاق متین ترین شیوه است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: همه ملت ایران در کنار انقلاب و همه در خدمت نظام هستند و ملت ایران تابع نظام اسلامی می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: مسئولان آن را امضا و در خاموش آن را اجرایی کردند و اگر مجلس و شورای انقلاب فرهنگی نظارت خود را به درستی انجام می‌دادند، معظم انقلاب به این موضوع ورود پیدا نمی‌کردند.

امام جمعه قم افزود: تخریب خانواده در سند ۲۰۳۰ و بحث کم رنگ شدن اخلاق و تربیت وجود دارد که کشورهای اجرا کننده باید گزارش کار خود از وضعیت معلمان و دانش‌آموزان را به یونسکو ارسال کنند که مسئولان باید پیگیر این موضوع باشند و اجازه ندهند که در این زمینه سوء استفاده شود.

وی با انتقاد از اتفاق رخ داده در یکی از مدارس قم، اظهار داشت: چرا باید در مدرسه اتفاقی بیافتد که ما را نگران کند.

حسینی بوشهری ادامه داد: آموزش و پرورش در مسائل دینی باید دغدغه مندانه نظارت داشته باشد و نباید خاطر مومنان با برخی از مسائل رخ داده نگران شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار