از مناظره سوم بسیار ناراحتم
کیفیت مناظره آخر با شأن و اخلاق اسلامی تطابق نداشت، از ابتدای انقلاب تا دیروز هیچ مناظره‌ای به این میزان تلخ نبود؛ دشمن از حمله کاندیداها به یکدیگر سواستفاده کرده و با رسانه‌های خود مناظره را به سوژه‌ای برای کوباندن انقلاب تبدیل کرده است به همین علت مناظره بسیار دردآور بود.
کد خبر: ۴۲۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 14 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید حوزوی معترض به سند «2030» که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه علمای شیعه مرزبانان دین اسلام هستند، مطرح کرد: همانطور که رزمندگان از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را مراقبت می‌کنند و با جنگ سخت مقابل تهاجم نظامی دشمن ایستاده‌اند علما نیز با رسالتی مهم‌تر در مرز ارزش‌های دینی مقابل هجوم ضد ارزش‌های فرهنگی و سیاسی ایستادگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان دینی نباید به تفکرات مخرب اجازه ورود دهند، تصریح کرد: خداوند متعال به هر جامعه‌ای حکمت داده؛ به گفته علامه طباطبایی حکمت بر ارزش‌ها و اصول حاکم است و هیچ ملتی نیست که اصول و حکمتی نداشته باشد.

این مرجع تقلید بیان ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را معنای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: علما باید ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را شناخته و در راستای معرفی آنها به جامعه اسلامی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی نباید مقابل ضد ارزش‌ها بی‌تفاوت باشد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه به صورت مستمر با شور و نشاط مسیر تفکر انقلابی را دنبال می‌کنند؛ طلاب و اساتید حوزه باید هر ماه گردهم جمع شوند و در مورد مباحث مختلف انقلاب گفت‌و گو کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه آسیب‌های مورد توجه انقلاب باید توسط علما و روحانیون مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: باید اسلام را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فردی بشناسیم و آموزه‌های خود را به دیگران منتقل کنیم؛ اسلام ناب را امام خمینی(ره) به عرصه آوردند به همین علت نخستین رکن انقلاب اسلام ناب و دومین رکن ولایت فقیه است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک پدیده و نعمت الهی است که باید از آن حراست کرده و اجازه ندهیم که این نعمت در اختیار دشمنان قرار گیرد؛ امام خمینی(ره) مردمی را به عرصه آوردند که در مقابل استکبار تحقیر شده بودند به همین علت مردم سومین رکن انقلاب اسلامی هستند که باید قدردان آنها باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی برگزاری این دیدار را لبیک به ندای رهبری دانست و عنوان کرد: سند 2030 ضدارزش‌های دینی‌ است و خجالت می‌کشیم که مطالب این سند را بیان کنیم؛ دشمن در این سند خواسته که انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد و ایران را به دیگر کشورها تبدیل کند در حالی که ایران اسلامی به قدرت خود توانسته استبداد و استکبار را از کشور بیرون کند و به بیدارگری اسلامی در جهان برسد به همین علت می‌تواند برای تعلیم و تربیت برنامه داشته باشد؛ مقابل سند 2030 باید جواب دندان شکنی به دشمن می‌دادند اما این سند را پذیرفته و امضا کردند تا به جریان بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی انتخابات پیش‌رو بوده و هفته جاری برای نظام اسلام بسیار حساس است چرا که دشمنان اسلام به انتخابات ایران نگاه دارند و اکنون باید سعی کنیم تا همه مردم در انتخابات شرکت کنند؛ هر چند تا کنون فردی را مشخصی نکرده اما شاخص‌های مشخصی برای فرد اصلح مطرح است.

این استاد برجسته حوزه ولایت‌مداری را از شاخصه‌های کاندیدای اصلح نام برد و گفت: اینکه فردی به صورت گزینشی از سخنان رهبری استفاده کند نادرست است، روحیه مبارزه با دشمنان اسلام از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح است چرا که دشمنان کینه و خشم بسیاری از انقلاب دارند و نباید نسبت به آنها نرمشی داشته باشیم.

وی خدمت به مردم را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح برشمرد و ادامه داد: مردم از نقاط مختلف این کشور در هشت سال دفاع مقدس حضور یافته و شهدای خود را تقدیم کرده‌اند به همین علت بیکاری باید از بین برود و رفاه جایگزین شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همگان باید نسبت برگزاری انتخابات باشکوه توجه داشته باشد، عنوان کرد: نباید به مباحثی بپردازیم که از اصل قضیه دور شویم؛ این مباحث بسیار لازم و حساس است اما نباید خود را به آنها سرگرم کنیم و از شکوه انتخابات غافل شویم.

وی با بیان اینکه بنده از مناظره دیروز بسیار ناراحت هستم، گفت: کیفیت این مناظره با شأن و اخلاق اسلامی تطابق نداشت از ابتدای انقلاب تا دیروز هیچ مناظره‌ای به این میزان تلخ نبود؛ دشمن از حمله کاندیداها به یکدیگر سواستفاده کرده و با رسانه‌های خود مناظره را به سوژه‌ای برای کوباندن انقلاب تبدیل کرده‌اند به همین علت مناظره دیروز بسیار دردآور بود و نمی‌توانیم از گفتن این موضوع پرهیز کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی حفظ نظام را از اوجب واجبات برشمرد و اظهار کرد:‌ همگان باید در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنیم چرا که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای سبب حفظ نظام اسلامی می‌شود.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه شاخصه‌های کاندیدای اصلح باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، اضافه کرد:‌ حوزه همیشه مراقب است تا جامعه اسلامی با مشکل خاصی مواجه نباشد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
بايد88 ميفرموديد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار