تنور داغ انتخابات با نزدیک شدن به ۲۹ اردیبهشت‌ماه به خیابان‌های قم کشیده شده است و مردم چند شبی است که تبلیغات انتخاباتی را تا پاسی از شب دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 16 May 2017
به گزارش تابناک قم، «صفائیه» یکی از خیابان‌های معروف و مهم شهر قم است که علاوه بر مراکز تجاری فراوانی که در آن وجود دارد، تقریباً به عنوان مرکز شهر قم مطرح است که فاصله چندانی هم با حرم مطهر حضرت معصومه(س) ندارد.

آنچه که این روزها این خیابان را دوباره در کانون توجهات قرار داده است انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر است.

این خیابان این روزها تبدیل به کانونی دیگر از فعالیت‌های انتخاباتی شده است، رخدادی که در سال‌های گذشته هم تجربه آن مشاهده شد.

البته گرچه بنابر گفته رضا سیار فرماندار قم در صحبت با خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه شورای تأمین استان و به منظور جلوگیری از مشکل ترافیکی و پیشگیری از سلب آسایش کسبه و شهروندان، راه‌اندازی ستاد انتخاباتی از سوی نامزدهای شورای اسلامی شهر قم در خیابان صفائیه ممنوع شده است، اما به دلیل منع این مورد برای کاندیداهای ریاست جمهوری، ستادهای اصلی کاندیداها در این خیابان متمرکز شده و بسیاری از پوستر نامزدها هم بر در و دیوار این خیابان قابل مشاهده است.

آنچه که این روزها و باید بهتر گفت این شب‌ها در این خیابان مشاهده می‌شود تنور داغ انتخابات است، ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی، قالیباف و حجت الاسلام روحانی در این خیابان مستقر است و نزدیکی این ستادها به یکدیگر باعث تجمع طرفدارانش در این خیابان شده است.

از آنجایی که بر اساس مشاهدات و آنچه که از رفتار انتخاباتی مردم بر می‌آید رقابت در قم بین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) است، طرفداران این دو نامزد چند شبی است که خیابان را برای چند ساعت قرق می‌کنند.

جوانان قمی با عکس‌های کاندیداهای مورد حمایتشان از ساعت ۹ شب به بعد به این خیابان می‌آیند و البته عده فراوانی هم تماشاچی کارناوال‌هایی هستند که به گفته فرماندار قم اقدامی غیرقانونی است.

با توجه به حساسیت‌های موجود و برای جلوگیری از هرگونه واقعه ناخوشایند نیروهای پلیس از ساعت‌ها قبل در این خیابان مستقر می‌شوند و البته تاکنون هم اتفاق خاصی که بتوان به آن استناد کرده در شب‌های انتخاباتی این خیابان رخ نداده است.

نزدیکی دو ستاد باعث شده تا طرفداران دو نامزد رفتار انتخاباتی و سیاسی یکدیگر را به خوبی زیر نظر بگیرند و البته سعی کنند تا طرفدران بیشتری را در جلوی ستاد خود جمع کنند؛ ستادهایی که صبح‌ها تقریباً در آرامش کامل بوده اما از ساعاتی پایانی شب افراد فراوانی در آن حضور پیدا می‌کنند.

با توجه به کشیده شدن فضای انتخابات به خیابان به نظر می‌رسد که مردم در هر صورت فضای چهره به چهره و حقیقی را به فضای مجازی ترجیح می‌دهند.

لزوم مدیریت طرفداران کاندیداها توسط ستادهای انتخاباتی

فرماندار قم در گفتگو با خبرنگار مهر، بر لزوم مدیریت طرفداران کاندیداها توسط ستادهای انتخاباتی تأکید کرد و بر این موضوع هم اشاره داشت که تجمع‌هایی که باعث ایجاد ترافیک و سلب آرامش دیگران شود قطعاً غیر قانونی است.

رضا سیار در عین حال با اشاره به اینکه فضای مجازی گرچه تأثیر خود را در ذهنیت بخشی به مردم دارد اما به نظر می‌رسد که مردم مانند گذشته تبلیغات در خیابان و محله‌ها را هم در کنار فضای مجازی دنبال می‌کنند.

فرماندار قم ادامه داد: برگزاری متینگ‌های انتخاباتی و همچنین سخنرانی‌ها هنوز هم برای مردم جذاب است و البته این موارد همگی باید در محیط‌های بسته باشد نه اینکه به سمت خیابان و یا خارج از محیط بسته کشیده شود که قطعاً امری غیر قانونی است.

وی به قدرت فضای مجازی هم اشاره داشت و بیان کرد: تخریب در فضای مجازی و گستاخی در این فضا بیشتر به چشم می‌خورد و عمدتاً هم از سوی طرفداران کاندیداها صورت می‌گیرد.

سیار در عین حال به این موضوع هم اشاره کرد که در جریان تبلیغات انتخاباتی تخلف‌هایی در فضای مجازی در قم گزارش شده که پس از انتخابات رسیدگی می‌شود.

هرچه به زمان رأی گیری نزدیک‌تر می‌شویم شور و هیجان در خیابان‌های شهر و ستادهای انتخاباتی افزایش می‌یابد که اگر توسط مسئولان ستادهای تبلیغات نامزدها و خود مردم کنترل نشود ممکن است با خسارت‌های جبران ناپذیری همراه باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار