بیش از 607 هزار نفر از واجدین شرایط در قم در انتخابات شرکت کردند و مشارکت 78 درصدی به ثبت رسید. نتایج اولیه شمارش آرا در قم نشان از آرای بالاتر حجت الاسلام رئیسی نسبت به سایر نامزدها در این استان دارد.
کد خبر: ۴۲۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۹ 20 May 2017
به گزارش تابناک قم، حسین معین آبادی اظهار کرد: بر اساس آمار 783 هزار نفر در استان قم واجد شرایط بودند که بیش از 607 هزار نفر از واجدین شرایط در قم در انتخابات شرکت کردند و مشارکت 78 درصدی به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای پیروزی انقلاب معدل مشارکت ملی 66.3 درصد بوده که این انتخابات وضعیت را مناسب‌تر کرده و میانگین مشارکت کشوری بیش از 71 درصد است.

دبیر ستاد انتخابات استان قم یادآور شد: نزدیک به 6 درصد مشارکت شهروندان قم بالاتر از معدل کشوری است و این حضور برگ زرینی در تاریخ انقلاب است.

وی یادآور شد: بین هیأت نظارت و اجرایی تفاهم صورت گرفته و به واسطه همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری مصوب شد که آرا انتخابات ریاست جمهوری اول شمارش شود و قبل از نماز صبح بین هیات اجرایی و نظارت تطبیق صورت گرفته و شنبه به اطلاع مردم خواهد رسید.

معین آبادی یادآور شد: بعد از نماز صبح شمارش آرا شوراهای شهر و روستا شروع خواهد شد.

رئیسی در قم پیشتاز است

نتایج اولیه شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قم نشان از آرای بالاتر حجت الاسلام رئیسی نسبت به سایر نامزدها در این استان دارد.

به نقل از یک منبع آگاه، شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قم تا ساعت ۳ بامداد تقریبا به نیمه راه رسیده است.

بر اساس اطلاعات کسب شده از منابع غیر رسمی با شمارش حدود نیمی از صندوق‌های رأی حجت الاسلام رئیسی توانسته است از رقیب خود حجت الاسلام روحانی پیشی بگیرد.

در برخی روستاهای قم نظیر فردو و بخش‌های سلفچگان و کهک آرای حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بالاتر از سایر رقبا است و شمارش آرا در بخش‌های دیگر نظیر خلجستان حکایت از آرای بیشتر حجت الاسلام حسن روحانی از رقیب انتخاباتی خود دارد.

این اطلاعات غیررسمی بوده و توسط منابع رسمی تایید نشده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار