آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مردم در انتخابات حماسه‌ای دیگر رقم زدند و منتخبان انتخابات هم باید به وعده‌های خود عمل کنند.
کد خبر: ۴۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 21 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که قبل از ظهر یکشنبه با حضور آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه فیضیه برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه عنوان کرد: این حضور حماسه‌ای دیگر را رقم زد و مردم نشان دادند که به آرمان‌های نظام پایبند هستند و منتخبان هم باید به وعده‌هایشان عمل کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه علمیه با تبلیغ گرده خورده است، گفت:‌ تبلیغ اصل اساسی در حوزه است و همه باید بدان توجه داشته باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه به ماندگاری حوزه در تمامی دوران‌ها اشاره و بیان کرد: تبلیغ دینی تجربه ذی قیمتی است که البته باید بازسازی شده و درباره آن نظریه پردازی کرد.

وی تأکید کرد: تبلیغ در حوزه‌های علمیه با اخلاق و تهذیب و خلوص نیت همراه است و با انگیزه الهی و صبوری انجام می‌شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تبلیغ در حوزه علمیه با نگاهی فرا مادی انجام می‌شود و به همین دلیل است که بدنه حوزه و روحانیت با حداقل‌ها زندگی خود را می‌گذرانند و البته اگر کسی بخواهد تبلیغ را با مسائل مادی گره بزند باید بداند این سرمایه را با اندک مالی فروخته است.

توجه به تبلیغ چهره به چهره

وی همچنین تبلیغ چهره به چهره را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: همراه بودن با زندگی مردم و تبلیغ خانه به خانه و چهره به چهره از جمله سنت‌های تبلیغی است که باید در کنار آن از ابزارهای جدید استفاده کرد.

امام جمعه قم به مسئله هجرت هم اشاره و با تأکید بر اینکه هجرت در تاریخ اسلام هم موجب تعالی جامعه اسلامی شد، گفت: هجرت یکی از سنت‌های عالی حوزه است و باعث توسعه و رونق حوزه می‌شود و باید این مسئله در حیات و فرهنگ حوزه حفظ شود.

محوریت مسجد باید در تبلیغ حفظ شود

وی در ادامه با بیان این‌که محوریت مسجد باید در تبلیغ حفظ شود، ابراز داشت: باید روحیه تبلیغی در حوزه های علمیه حفظ سود و طلاب نباید هرگز احساس کنند که بازنشسته شده اند و طلاب همواره باید سعی کنند تا علوم و دانش های مختلف را فراگیرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بنیه‌های اعتقادی جوانان در معرض آسیب است و باید آن را تقویت کرد، تصریح کرد: باید از طریق دانش و اخلاق و آگاهی و شناخت جوانان را از آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند حفظ کرد.

وی گفتمان انقلاب را یکی از مسائل مهم عنوان و بیان داشت: باید نسل امروز تاریخ و گفتمان و اندیشه اسلامی را مرور و با آن آشنا شود و این یکی از مسائل مهمی هم است که حوزه باید به آن بپردازد.

مدیرحوزه علمیه بر ضرورت معرفی حوزه به نسل جوان تأکید کرد و ادامه داد: باید حوزه علمیه دانش آموزان و دانشجویان قوی و مستعد را جذب کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار