آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید با تأکید بر این که همه باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم، گفت: علما، خطبا و مراجع معظم همواره باید مراقب نفوذ تدریجی دشمن باشند.
کد خبر: ۴۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 24 May 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که ابتکار اعزام اساتید تفسیر به شهرستان‌ها و استان‌ها کار بسیار ارزشمندی است، اظهار داشت: امیدواریم روزی به جای صد نفر چند هزار نفر از قم به نقاط مختلف کشور در زمینه تفسیر قرآن اعزام بشوند به خصوص در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است.

وی افزود: بی شک ما هر چه به قرآن نزدیک‌تر شویم، مشکلاتمان کمتر می‌شود و از آن سو هر چه از قرآن دورتر شویم مشکلاتمان افزون‌تر خواهد شد.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که در ماه ضیافت الهی انواع نعمت‌های مسرت بخش و باعث پیشرفت و افتخار وجود دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص)در اجرای رسالت الهی خویش با انواع مشکلات و دشمنان مواجه بودند و تهمت‌های ناروایی شنیدند اما با این حال همچون کوه مقاوم در برابر مشکلات و فشارها و سختی‌ها ایستاده و به هدایت مردم پرداختند.

وی اضافه کرد: در زمان نهضت و انقلاب اسلامی نیز به امام راحل و انقلابیون ما تهمت‌هایی می‌زدند برای این که جریان انقلاب و راه امام را تخریب نمایند اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر این نسبت‌های ناروا، به تأسی از پیامبر(ص) مثل کوه ایستادند و در نهایت هم موفق شدند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بیان داشت: اگر مثل کوه مقابل دشمن بایستیم عاقبتش می‌شود این که قرآن می‌فرماید «یدخلون فی دین الله افواجا» و در زمان پیامبر(ص) هم دیدیم که با صبر و استقامت ایشان فوج فوج مردم به دین مبین اسلام گرویدند.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که در تفسیرها و تبلیغ ها توجه داشته باشید که نفوذ دشمن گاهی تدریجی است و ما 5 آیه در قرآن کریم داریم که می فرماید از گام‌های شیطان پیروی نکنید و این نشان می‌دهد که نفوذ شیطان گام به گام و تدریجی است.

مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: از این رو باید به شدت مراقب بود، گاهی شیطان به انسان در باغ سبز نشان می‌دهد و حال آن که در نهایت رو به انحراف است و از این رو باید همه خطبا و علما و مراجع مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند و بدانند که دشمن هم نفوذش تدریجی است.

وی گفت: در زمان رضاخان، خواستند اسلام و تشیع که مانع راهشان است را بردارند در همان زمان نیز مرحله به مرحله پیش رفتند به این معنی که اول با طرح تغییر لباس وارد شدند و بعد وارد مرحله کشف حجاب شدند و مراحل دیگر تا آن جا که در این راه در نهایت حمام خون در مسجد گوهرشاد به راه انداختند و بسیاری را شهید و مجروح نمودند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در زمان فرزندش محمدرضا نیز در ادامه کار رضاخان به سراغ تاریخ رفتند و حقیقتاً اگر امام راحل قیام نکرده بود و جلوی اینها را نگرفته بود، خطوات شیطانی و گام به گام موفق می‌شد در این کشور و لذا همه ما باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشیم.

وی ابراز داشت: امروز هم دشمنان و شیاطین با برنامه‌های مختلف به دنبال نفوذ تدریجی و انحراف جامعه هستند چه آن که سیاست گام به گام شیطانی، محور امروز فعالیت‌های دشمن است؛ البته این برنامه در مسائل حاد نظامی و سیاسی وجود دارد تا مسائل دیگر.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر نیز دشمنان به دنبال جدا کردن و تفرقه در بسیاری از جوامع اسلامی هستند و هدفشان این است که با غربی سازی کشورهای مسلمان را از فرهنگ و دین خود بیگانه کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در ماه مبارک رمضان، هوشیارتر و موفق‌تر و محکم‌تر و مقاوم‌تر باشیم و در نشر قرآن بکوشیم که بالاترین عبادت همین است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار