مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: در صورت درخواست، آمادگي اعزام 10 هزار مبلغ از دفتر تبليغات قم در ايام ماه رمضان وجود دارد تا به امر تبليغ بپردازند.
کد خبر: ۴۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 24 May 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی و مأموریت‌های خود در مناسبت‌های بزرگی مانند محرم، رمضان، دهه صفر و... به اعزام مبلغ می‌پردازد اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی امسال در نظر دارد تا اعزام‌های ماه رمضان را نسبت به سال گذشته گسترده‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: ساز و کارهای این اقدام در نظر گرفته شده و جلساتی با نهادهای درخواست‌کننده مبلغ مانند سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه برگزار شده و تاکنون درخواست‌هایی به دفتر تبلیغات رسیده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ثبت‌نام مبلغان از 24 اردیبهشت آغاز شده و تا پنجم خرداد در ادامه دارد گفت: مبلغان از پنجم خرداد تا پنجم تیر امسال به مدت 30 روز به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار و 500 نفر مبلغ از سوی دفتر تبلیغات قم و بیش از 10 هزار مبلغ در مجموع با شعب دفتر تبلیغات سال گذشته اعزام شدند ولی امسال دفتر تبلیغات قم آمادگی اعزام 10 هزار مبلغ و در مجموع با شعب بیش از 12 تا 13 هزار مبلغ به سراسر کشور دارد.

کمال عنوان کرد: تاکنون بیش از 7 هزار مبلغ ثبت‌نام و حکم مربوط را دریافت کردند بدون تردید این آمار با افزایش درخواست‌های جدید افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مباحثی که مبلغان در ایام تبلیغ به آن می‌پردازند گفت:‌ مبلغان در عرصه تبلیغ به مباحث مختلفی مانند تفسیر قرآن، نهج البلاغه، احکام و اخلاق می‌پردازند و در بخشی دیگر راهکارهای دینی مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی مطرح می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ‌موضوع تبیین شعار سال در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از مباحث جدی مبلغان است که در این زمینه برنامه دارند و مطالبی عنوان می‌کنند.

وی عنوان کرد: مقاله‌ای در زمینه نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در ره توشه امسال ماه رمضان ویژه خواهران گنجانده شده و به این مسئله پرداخته شده و تأکید شده تا مبلغان در زمینه شعار سال توجه کنند و به موضوعات مرتبط با این مسئله بپردازند.

کمال یادآور شد: ولایت فقیه، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی، وحدت امت اسلامی، جامعه ایران و پرهیز از تفرقه و انس با قرآن از دیگر مباحثی است که از سوی مبلغان مطرح می‌‌شود.

 وی با اشاره به برنامه‌های دیگر ویژه مبلغان گفت: همایش مبلغان و نشست ویژه نخبگان تبلیغی با عنوان تبیین اولویت‌های تبلیغی به مسائل اجتماعی برگزار شد و نکات بسیار خوبی برای مبلغان بیان شد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اعزام‌ها در قالب حضور نخبگان و گروه‌های تبلیغی در مساجد، پارک‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها و شهرک‌های معارفی صورت می‌گیرد و ره توشه و بسته‌های فرهنگی فراهم شده تا مبلغان به طور مطلوب بتوانند از آنها استفاده کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار