تناقض آشکار در آمار میزان مشارکت مردم قم در انتخابات؛
درحالی‌که میزان مشارکت مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رقم بسیار بالا و خوبی است اما وزیر کشور از مشارکت بسیار پایین مردم قم در انتخابات خبر می‌دهد!
کد خبر: ۴۲۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 24 May 2017
به گزارش تابناک قم، مردم قم روز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه همراه و همگام با سراسر کشور حضور پر شوری در انتخابات داشتند و نشان دادند که مثل همیشه به آرمان‌های انقلاب و شهدا وفادارند.

نکته مهم در برگزاری انتخابات مختلف در شهر قم این است، که مردم قم همواره مشارکت بالایی در انتخابات داشتند که این بار نیز این مهم رخ داد.

حسین معین‌آبادی دبیر ستاد انتخابات استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم قم در انتخابات اظهار داشت: بر اساس آمار 783 هزار نفر در استان قم واجد شرایط بودند که بیش از 607 هزار نفر از واجدین شرایط در قم در انتخابات شرکت کردند و مشارکت 78 درصدی به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای پیروزی انقلاب معدل مشارکت ملی 66.3 درصد بوده که این انتخابات وضعیت را مناسب‌تر کرده و میانگین مشارکت کشوری بیش از 71 درصد است.

دبیر ستاد انتخابات استان قم یادآور شد: نزدیک به 6 درصد مشارکت شهروندان قم بالاتر از معدل کشوری است و این حضور برگ زرینی در تاریخ انقلاب است.

درحالی‌که صف‌های طولانی حضور مردم در شعبه‌های انتخابات در سطح شهر نیز حاکی از حضور گسترده مردم قم در انتخابات بود اما بااین‌حال وزیر کشور شب گذشته در گفتگوی ویژه‌ای خبری قم را جزء استان‌های با مشارکت پایین عنوان کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که بیشترین و کمترین جمعیت واجد شرایط شرکت‌کننده در انتخابات در کدام استان‌ها بوده‌اند، گفت: یزد با ۹۳.۴ شرکت‌کننده اول و مازندران با ۹۱ درصد شرکت‌کننده استان دوم بود. کمترین میزان مشارکت نیز در خراسان جنوبی و قم بود.
این در حالی است که استان لرستان با 50 درصد مشارکت کمترین مشارکت‌کننده را داشت اما بااین‌حال وزیر کشور قم را جزو کمترین مشارکت‌کننده‌ها قرارداد که در نوع خود جالب است.

البته ناگفته نماند قم جزء معدود استان‌هایی بود که رأی آقای رئیسی با اختلاف بسیار بالایی از روحانی بیشتر بود، به‌هرحال انتظار می‌رود وزیر کشور آمارهای درست و دقیقی را ارائه دهد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار