اميد اول فوتسالي‌ها و فوتساليست‌هاي استان قم براي قهرماني در ليگ برتر بعد از كسب مجوز صعود آرام آرام آماده حضور موفق در بالاترين سطح رقابت‌هاي باشگاهي فوتسال ايران مي‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که در آخرین روز اردیبهشت ماه تمام قمی‌های علاقمند به ورزش و فوتسال منتظر شنیدن خبر صعود تیم آتلیه‌طهران قم به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بودند، از نخستین روز خرداد یعنی یک روز بعد از صعود این تیم به لیگ برتر، همگان جویا و پیگیر وضعیت این تیم برای رقابت با حریفان مطرح حاضر در دوره نوزدهم لیگ برتر فوتسال ایران هستند.

ایراد به برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال ایران

این در حالی است که هنوز خستگی ماه‌ها تمرین و تحمل سختی‌های 24 مسابقه فشرده فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور در ساق پا و تمام وجود مدیریت، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم وجود دارد و آنها بیش از چیزی، به استراحت و آرامش نیاز دارند.

اما به دلیل اینکه لیگ برتر از ششم تیر ماه آغاز می‌شود بازیکنان آتلیه‌طهران قم فرصتی برای استراحت ندارند و ایراد اصلی به سازمان لیگ فوتسال ایران وارد که برنامه‌ریزی سئوال برانگیز این سازمان موجب شده تا یک ماه بعد از پایان رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال، بلافاصله استارت دیدارهای فصل جدید لیگ برتر زده شود و بالطبع تیم‌های راه یافته به لیگ برتر یعنی مقاومت قرچک و آتلیه‌طهران قم زمانی برای استراحت نخواهند داشت و باید خیلی سریع مهیای رویایی با حریفان لیگ برتری شوند.

قلی‌زاده: لیگ برتر فوتسال 3 برابر دسته اول هزینه دارد

این روزها اخبار متنوعی از حاشیه تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم مبنی بر حضور این تیم در لیگ برتر به گوش می‌رسد، هر چند مدیرعامل این باشگاه یعنی رسول قلی‌زاده معتقد است تا زمانی که وضعیت مالی این تیم مشخص نشود، حضور در لیگ برتر مشکلات زیادی خواهد داشت.

قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: هزینه‌ای که تیم آتلیه‌طهران برای حضور در فصل 1396 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نیاز دارد، بیش از سه برابر مخارجی که تیم در فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال ایران داشته و بالطبع شرایط خاصی داریم.

مدیر عامل باشگاه آتلیه‌طهران قم خاطرنشان کرد: ما هنوز پیگیر تسویه بخشی از مخارج سال گذشته هستیم، اما اکنون در فاصله کمتر از پنج هفته تا شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال قرار داریم و باید همزمان به فکر جذب بازیکن و تامین منابع جدید برای بستن یک تیم قوی و مطمئن در لیگ برتر باشیم.

صعود آتلیه‌طهران قم بعد از انجام 24 مسابقه

اما مروری بر نحوه صعود تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای علاقمندان به فوتسال قطعا جذاب و خواندنی خواهد بود، زیرا نماینده قم که مجموعا 24 بازی در فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول انجام داد، در آخرین بازی خود از مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها به شهر امیدیه رفته بود و پخش زنده‌ای هم در کار نبود تا قمی‌های علاقمند به فوتسال در جریان اتفاقات بازی این تیم با حریف خوزستانی قرار بگیرند.

آتلیه‌طهران قم در حالی مقابل تیم فوتسال نفت امیدیه قرار گرفت که می‌دانست با پیروزی مقابل این تیم بدون توجه به نتیجه بازی همزمان در سالن فجر ساوه بین مقاومت قرچک و سن‌ایچ مستقیما به جمع تیم‌های حاضر در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های صعود می‌کند.

جنگ صعود با نفت امیدیه در هفته پایانی

در سوی دیگر میدان تیم نفت امیدیه خوزستان قرار داشت که صعودش تنها در گرو پیروزی مقاومت قرچک برابر سن‌ایچ ساوه و برتری این تیم مقابل آتلیه‌طهران قم بود و بازی همزمان با مسابقه مقاومت و سن‌ایچ آغاز شد و در نیمه نخست هر دو تیم محتاط بودند و بیشتر در فکر حفظ دروازه‌ خود و گل نخوردن بودند.

با این حال موقعیت‌هایی برای دو تیم به دست آمد که هیچ یک بهره نبردند و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در مسابقه همزمان تیم سن‌ایچ که ابتدا عقب افتاده بود در نیمه نخست با برتری دو بر یک به رختکن رفت تا با این نتایج در پایان 20 دقیقه اول هر دو مسابقه، تیم‌ها مقاومت و سن‌ایچ صعود کننده باشند.

وقفه‌های طولانی بازی‌های هفته پایانی لیگ دسته اول

ایجاد وقفه‌های مشکوک توسط سن‌ایچی‌ها در نیمه نخست بازی خانگی مقابل مقاومت قرچک موجب شد بازی سن ایچ و مقاومت پنج دقیقه دیرتر از بازی همزمان در امیدیه خاتمه یابد و همین امر موجب شد تا نیمه دوم با تاخیر و به صورت همزمان مجددا از سر گرفته شود.

هنوز زمان چندان زیادی از شروع نیمه دوم نگذشته بود که از ساوه خبر رسید برق سالن فجر به صورت مشکوک قطع شده است، رسیدن این خبر به گوش نفتی‌ها موجب اعتراض آنها نیز شد و ناظر بازی به محض ارتباط با ساوه بازی را قطع کرد و پس از وقفه‌ای تقریبا طولانی بار دیگر مسابقه ادامه یافت.

در همین حال بود که نفتی‌ها که باید ابتدا بر آتلیه‌طهران قم غلبه می‌کردند، روی یک کرنر به گل نخست بازی دست یافتند و در بازی همزمان در سالن فجر ساوه نیز تیم مقاومت قرچک به گل تساوی رسید و با این اتفاقات نماینده فوتسال قم در پی جبران بود و بر حملات خود افزود.

آتلیه‌طهران قم و جبران شکست 2 بر صفر

در حالی که بازی دو تیم جریان طبیعی خود را پیش‌ می‌رفت بار دیگر به محض اینکه از ساوه خبر رسید بازی به طرز مشکوکی قطع شده، این‌بار هواداران عصبانی تیم نفت امیدیه خوزستان با پرتاب بطری آب به داخل زمین مسابقه موجب توقف جریان بازی شدند.

این اقدام ابتدا از شهر ساوه و بازی مقاومت و سن‌ایچ آغاز شد و هواداران امیدیه نیز چند مرتبه تکرار کردند تا به نوعی تمرکز بازیکنان نیز به هم ریخته شود، ولی آتلیه‌طهران قم باید در همین شرایط به بازی بر می‌گشت که بر خلاف انتظار این تیم نفت امیدیه بود که روی یک ضد حمله گل دوم را نیز وارد دروازه نماینده قم کرد.

10 دقیقه طوفانی قمی‌ها برای تبدیل باخت به پیروزی

آتلیه‌طهران قم که نمی‌خواست بازنده باشد در حملات همه‌جانه خود گل نخست را در دقیقه ۳۰ بازی توسط مسعود هدایت روی ضربه پنالتی از نقطه دوم به ثمر رساند و در بازی همزمان تیم مقاومت گل سوم را به سن‌ایچ ساوه زد تا بازی باخته را از حریف خود پیش بیافتد.

نماینده فوتسال قم در یکی از حملات خود روی ضربه زیبای سعید قلندری در دقیقه ۳۴ به گل تساوی تساوی رسید و اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که با این نتایج آتلیه‌طهران قم به لیگ برتر صعود می‌کرد، اما وقفه مجدد بازی در هر دو سمت و پرتاب بطری توسط هواداران نفت امیدیه که از اتفاقات بازی همزمان شدیدا ناراحت و نگران بودند مجددا بازی نمایندگان قم و امیدیه را متوقف کرد.

اخراج تماشاگران در دقایق پایانی

این بار در هر دو شهر داوران حکم به خروج تماشاگران در بازی همزمان دادند و بعد از خروج تماشاگران در دو سالن ولایت امیدیه و فجر ساوه، دقایق پایانی بازی در آرامش پیگیری شد و سن‌ایچ در ساوه گل تساوی را به ثمر رساند و در امیدیه نیز تیم آتلیه‌طهران قم برای این که از صعود مطمئن باشد بر حملات خود افزود و این بار با گلزنی بهترین گلزن خود یعنی محسن بخشی در دقیقه ۳۷ دروازه نفتی‌ها را باز کرد و آب سردی بر پیکر حریف ریخت.

بازی حساس و سرنوشت‌ساز تیم‌های فوتسال آتلیه‌طهران قم و نفت امیدیه  در ادامه گلی نداشت و نهایتا سه بر دو به نفع آتلیه به پایان رسید و مقاومت و سن‌ایچ هم در ساوه به تساوی  سه بر سه رسیدند تا در دو بازی ای که نهایتا بیش از سه ساعت و پانزده دقیقه به طول انجامید ، مقاومت و آتلیه طهران قم به لیگ برتر صعود کنند.

غیاثی: صعود به لیگ برتر در سومین سال تیم‌داری آتلیه‌طهران

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در سومین سال حضور خود در لیگ‌های فوتسال کشور و سومین سال تیم‌داری در فوتسال ایران و دومین فصل رقابت در لیگ دسته اول فوتسال ایران به حق خود رسید و خوشبختانه به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی یعنی لیگ برتر راه یافت تا سهمیه فوتسال قم در این مسابقات را به دو تیم افزایش بدهد.

سیدوحید غیاثی تصریح کرد: این افتخار و تاریخ‌سازی با همت تک تک بازیکنان، اعضای کادر فنی و مهمتر از همه این‌ها با حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه هواداران عزیز و دوست‌داشتنی تیم به دست آمد تا تیم آتلیه‌طهران قم برای نخستین بار در تاریخ، رویای حضور دو تیم قمی در لیگ برتر را برای شهر قم محقق کند.

جشن صعود آتلیه‌طهران در ورزشگاه حیدریان قم

دبیر کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از برگزاری مراسم استقبال از فوتسالیست‌های تیم آتلیه‌طهران قم در بازگشت از سفر امیدیه خبر داد و افزود: با حضور رئیس و سایر اعضای هیأت‌‌ فوتبال و همچنین جمعی از پیشکسوتان و ورزش‌دوستان استان قم این مراسم برگزار شد.

رضا بمانی خاطرنشان کرد: این استقبال در مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان انجام گرفت و این نشان داد که فوتسال همچنان پرطرفدارترین رشته ورزشی در بین مردم قم است و امیدواریم که دو نماینده قم خوب مدیریت شوند و در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال با تمام توان خود به میدان بروند.

مسعودی: خواستیم، توانستیم، جنگیدیم و بردیم

سرپرست تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این موفقیت بزرگ را حاصل همدلی و رفاقت موجود در این تیم دانست و تصریح کرد: این تیم محدودیت‌های زیادی را تحمل کرد، مشکلات مالی در مقطعی از فصل تمرینات تیم ما را تعطیل کرد اما هیچ یک مانع از حفظ انگیزه ما برای رسیدن به این موفقیت نشد.

علی مسعودی خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌گویم که خواستیم و به لطف خدا توانستیم، ضمن اینکه دیگر رمز موفقیت ما در مسابقات این فصل لیگ دسته اول فوتسال ایران این بود که با تمام توان و انگیزه خود جنگیدیم، بردیم و به لیگ برتر فوتسال صعود کردیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار