رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نرخ‌های تعیین شده برای عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده زولبیا، بامیه و گوش‌فیل نیز موظف به نصب نرخ نامه و رعایت قیمت کمیسیون نظارت هستند.
کد خبر: ۴۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم، سیدناصر امیرحسینی نرخ‌های تعیین شده برای عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته نرخ گذاری و کمیسیون نظارت استان نرخ زولبیا، بامیه و گوش فیل ممتاز با مواد اولیه و کیفیت عالی در واحدهای صنفی ممتاز هر کیلو 11 هزار تومان، در واحدهای درجه یک هر کیلو 10 هزار تومان و در واحدهای درجه دو همین اقلام با همین کیفیت هر کیلو 9 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه همه نرخ‌ها بر وزن خالص (منهای وزن جعبه) لحاظ شده است افزود: اتحادیه موظف است در لیست اعلامی خود واحدهای ممتاز، درجه یک و درجه 2 را تفکیک نمایند.

به گفته وی استفاده از روغن کنجد در تهیه بامیه و نیز استفاده از پودر پسته و بادام برای تزئین زولبیا و بامیه نیز ممنوع است و با متخلفان برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌شود همچنین واحدهای صنفی عرضه کننده زولبیا، بامیه و گوش‌فیل نیز موظف به نصب نرخ نامه و رعایت قیمت کمیسیون نظارت هستند، در این راستا هرگونه افزایش قیمت نیز ممنوع است.

امیرحسینی با اشاره به اینکه هرگونه عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل خارج از عناوین مذکور تخلف بوده و طبق قانون برخورد می‌شود ادامه داد: عرضه این اقلام لزوما باید در واحدهای صنفی قنادی و عرضه شیرینی که دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه هستند صورت بگیرد.

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به فعالیت‌ تیم‌های نظارتی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تیم‌های مشترکی از نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر عرضه این اقلام در واحدهای صنفی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را می‌توانند با شماره تماس 124 اطلاع دهند خاطرنشان کرد: یک تیم ویژه نیز بعد از افطار کار نظارت بر واحدهای صنفی را عهده‌دار است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار