رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: با احتساب صادرات فرش ابریشم از استان ، آمار صادرات استان قم در سال بالغ بر 250 میلیون دلار است.
کد خبر: ۴۳۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 28 May 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی با اشاره به وضعیت صادرات استان در سال گذشته اظهار کرد: براساس آمارها صادرات استان قم در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش پیدا کرد، مهم ترین کالاهای صادراتی این استان، مواد غذایی، پلاستیک، مواد شیمیایی، کفش و انواع فرش‌های دستباف ابریشمی است.

وی ادامه داد: متاسفانه فرش ابریشم استان قم به صورت مستقیم از گمرک‌های این استان صادر نمی‌شود و آمار صادرات این فرش جزو آمارهای صادرات استان قم به حساب نمی‌آید، با احتساب صادرات فرش ابریشم از استان قم، آمار صادرات این استان در سال بالغ بر 250 میلیون دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: باید از صادرکنندگان استان حمایت کرده و به آن‌ها تسهیلات بانکی ارزان قیمت داده شود، این اقدام می‌تواند که موجب افزایش صادرات استان قم به صورت صعودی شود.

خاکی در پایان با اشاره به گسترش بخش تولید در استان قم خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که کالا صادر می‌کنند، تعدادشان در استان در حال افزایش است، از جمله این واحدها می‌توان به واحدهای پتروشیمی اشاره کرد، کالاهایی که پایه نفتی دارند، دارای صرفه اقتصادی مناسبی است و امکان صادرات چنین کالاهایی فراهم است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار