رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اجرایی شدن نخستین مرحله ادغام اتحادیه‌های صنفی خبر داد و ادغام چهار اتحادیه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 11 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری با اشاره به اجرای نخستین مرحله ادغام اتحادیه‌های صنفی در استان قم اظهار کرد: چهار اتحادیه کشباف، پیراهن تریکو، خیاطان و خشکشویی با هم ادغام و اتحادیه صنف خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک با هزار عضو تشکیل شد.

وی بیان کرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی با هدف چابک‌سازی و اجرای مصوبه هیئت عالی نظارت مبنی بر ادغام اتحادیه‌های صنفی که دارای فعالیت مشترک، تعداد اعضای کم و بنیه مالی ضعیف هستند در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تعداد اعضای اتحادیه جدید بیش از یک هزار نفر است افزود: هیئت مدیره هفت نفر بر عملکرد اعضای اتحادیه تشکیل شده نظارت می‌کنند و روند بررسی ادغام اتحادیه‌هایی با وضع مشابه با هدف چابک‌سازی ادامه خواهد داشت.

ذاکری با مثبت ارزیابی کردن روند ادغام اتحادیه‌ها تشریح کرد: در استان قم 63 اتحادیه صنفی و بالغ بر 30 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند که با اجرای نخستین طرح ادغام اتحادیه‌ها در حال حاضر 60 اتحادیه فعال است.

وی با اشاره به آمار صدور و تمدید پروانه کسب در این استان متذکر شد: در سال جاری در مجموع 810 مورد صدور و تمدید پروانه کسب در استان انجام شده که این پروانه‌ها مربوط به واحدهای خدماتی فنی، تولیدی و توزیعی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازرسی از اتحادیه‌ها را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: جلسات بررسی مشکلات اتحادیه‌ها با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار