عضو شورای شهر قم مطرح کرد
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت : با توجه تشکیل نشدن ماده ۶۴ در ۲ سال قبل طرح‌های کاهش عوارض امسال هم با ضریب ۷ دهم درصد انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 11 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در دویست و سی و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اخذ مجوز در محدوده پل 9 دی اظهار داشت: افتتاح این پل برخی شرایط قبل از آن را دچار تحول کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه امتداد پل 9 دی سبب کاهش بار ترافیکی در استان شده است، گفت: پروژه بزرگ جمهوری یکی از مهم‌ترین اقدامات شهری در استان بوده که برای عملیاتی شدن دستگاه‌های مختلف، در کنار هم و منسجم عمل کردن و ادامه آن نیز با همین رویکرد باید ادامه پیدا کند.

وی افزایش قیمت‌های منطقه‌ای در محدوده پل 9 دی را موردتوجه قرار داد و گفت: در طول سال قبل یکی از مکان‌هایی که افزایش قیمت بسیار بالایی داشت این محدوده بود که دلیل آن نیز افتتاح پروژه جمهوری بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم اصلاح عوارض در محدوده بلوار جمهوری و پل 9 دی تصریح کرد: مبالغ منطقه‌ای خیابان‌های اطراف این پروژه نیاز به اصلاح دارد و پیشنهاد می‌شود تا زمان اصلاح تا 30 درصد کاهش عوارض اعمال شود.

آتش‌زر با اشاره به طرح‌های کاهش عوارض در طول سال گذشته بیان کرد: سال قبل طرح‌های کاهش عوارض با ضریب 7 دهم درصد انجام شد که همین ضریب امسال نیز برای طرح‌های عمرانی اعمال می‌شود.

وی با انتقاد از عدم تشکیل ماده 64 در طول 2 سال گذشته خاطرنشان کرد: ماده 64 از سال 94 به بعد تشکیل نشده است و به‌خاطر همین نیز قیمت‌های منطقه‌ای در دو سال اخیر تغییر نکرده، همچنین افزایش  قیمت‌های منطقه‌ای نباید بیشتر از 20 درصد باشد.

عضو شورای شهر قم مبحث مزایده‌های شهرداری را موردتوجه قرار داد و گفت: شورا در این امور می‌تواند دارای انعطاف بیشتری باشد و از امکانات و امتیازات طرف‌های مورد حساب شهرداری استفاده کند.

وی با اشاره به معضلات زیست‌محیطی استان تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد و گام‌های عملی در بخش برداشته شود و آینده ساکنان استان موردتوجه قرار گیرد.

آتش زر بابیان اهمیت مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد: امور مربوط به حوزه محیط‌زیست بدون همکاری و همدلی دستگاه‌های مختلف قابل‌حل شدن نیست و باید دستگاه‌ها در این زمینه هم‌صدا و هم‌زبان باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار