آتش سوزی در یک واحد انبار ضایعات در شهرک صنعتی شکوهیه قم با تلاش نیروهای آتش‌نشانی خاموش شد. بيشتر حوادث در سطح واحدهاي صنعتي ناشي از عدم رعايت ضوابط ايمني و بخصوص ايمني در برابر حريق و عدم رعايت استانداردهاي ساخت وساز است.
کد خبر: ۴۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 15 July 2017
به گزارش تابناک قم، یک واحد انبار در منطقه صنعتی شکوهیه قم که محل دپوی ضایعات صنعتی بود ساعت ۶ صبح امروز شنبه طعمه حریق شد.

بلافاصله پس از اعلام حریق نیروهای آتش‌نشانی قم و شکوهیه و همچنین اورژانس به محل اعزام شدند و هم اکنون آتش مهار شده است.

طبق اعلام مسئولان مربوطه این حادثه مصدوم نداشته و تنها یک نگهبان در محل حادثه حضور داشته است.

این انبار که گفته می‌شود متعلق به یک کارگاه رنگ‌سازی است و در آن چسب نگهداری می‌شده، ابتدا دچار آتش سوزی جزئی شده بود که توسط کارگران خاموش شد ولی پس از مدتی دوباره آتش شعله ور شد.

آتش سوزی شهرک شکوهیه قم مهار شد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: آتش سوزی رخ داده در یکی از کارخانه های واقع در فاز دوم شهرک شکوهیه قم ساعتی قبل مهار شد.

حمید کریمی افزود: راس ساعت 07:14 امروز آتش نشانی شهرک شکوهیه طی تماس تلفنی از آتش نشانی شهر قم برای مهار آتش سوزی کارخانه مواد اولیه لاستیک و چسب درخواست کمک می کند.

وی اضافه کرد: خودروهای آتش نشانی و امدادی قم راس ساعت 07:29 در محل حادثه حاضر می شوند که مهار اولیه آتش سوزی تا ساعت 09:40 به اتمام می رسد و در حال حاضر نیروهای امدادی در حال لکه گیری هستند که این کار تا یک ساعت به طول می انجامد.

وی ادامه داد: 9 دستگاه خودروی عملیاتی سنگین، سه دستگاه خودروی آب ده، یک دستگاه خودروی پشتیبانی و 60 نیروی آتش نشان در این عملیات حضور داشتند.
به گفته کریمی، با تدابیر امنیتی نیروهای امدادی، اجازه سرایت این آتش سوزی به کارخانه های مجاور داده نشد.

وی گفت: این کارخانه دارای 2 سوله با ابعاد حدودی 15 متر عرض و 50 متر طول بود که هر 2 سوله طعمه آتش شده و سقف آن ها ریزش کرده است.

وی افزود: به دلیل ریزش سقف، علت اولیه آتش سوزی مشخص نیست و منوط به بررسی و گزارش کارشناسان است و تا چند روز دیگر مشخص می شود.

کریمی از نیروهای سپاه و خدمات شهری شهرداری در تامین آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش و همچنین نیروهای اورژانس 115 برای حضور در صحنه و کمک به آسیب دیدگان احتمالی تشکر کرد. 

عدم رعايت ضوابط ايمني علت حريق انبار ضايعات شهرك صنعتي شكوهيه قم

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قم، نیز گفت: بيشتر حوادث در سطح واحدهاي صنعتي ناشي از عدم رعايت ضوابط ايمني و بخصوص ايمني در برابر حريق و عدم رعايت استانداردهاي ساخت وساز است.

امير طيبي نژاد با اشاره حريق يك واحد انبار ضايعات در شهرك صنعتي شكوهيه اظهارکرد: مديريت HSEE شهرك هاي صنعتي قم به صورت دوره اي به كليه واحدهاي صنعتي پر خطر و حتي واحدهاي در حال ساخت مشاوره ها و اخطارهاي لازم را مي دهد ولي اين خود واحدها هستند كه مي بايست نسبت به ايجاد بسترهاي لازم در اين بخش اقدام كنند.

وي افزود: با توجه به اينكه اين واحد بعنوان انبار ضايعات مورد استفاده قرار مي گرفت گفت: مواد ضايعات فراواني از مشتقات پتروشيمي در آن نگهداري مي شد كه سبب ايجاد آتش زياد و به سبب آن دود فراوان شده بود.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم افزود: در لحظات اوليه حضور آتش نشاني شهرك صنعتي، موضوع به اطلاع سازمان آاتش نشاني قم رسيد و اين سازمان تا پايان اطفاء در محل حضور و اقدامات لازم را از جمله آب رساني، امداد، اطفاء، كف رساني و  لكه گيري انجام دادند.

وي با تقدير از عوامل اورژانس، هلال احمر و ستاد حوادث غير مترقبه استان تصريح كرد: همانگونه كه مشخص است در برابر حريق آن چيزي كه اهميت دارد ابتدا پيشگيري و سپس اقدامات اوليه در برابر آن است كه در دو بخش اين مسووليت و جايگاه ويژه مسوولان واحد صنعتي را مشخص مي كند كه مي بايست ابتدا نسبت به ايجاد تجهيزات لازم و رعايت قوانين ساخت وساز و ايمني كار را رعايت كنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار