فرمانده انتظامی استان قم:
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به حجم تردد خودروها همزمان با فصل تابستان، گفت: از طریق ۷۸ دستگاه دوربین ثابت و سیار تردد خودروها در محورهای مواصلاتی کنترل می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: کنترل آمدوشد یکی از مأموریت‌های مهم پلیس‌های راهور و راه قلمداد می‌شود، بخصوص با آغاز سفرها در فصل تابستان، توجه و تمرکز پلیس به تقویت بخشی‌های مربوطه بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 32 درصدی تلفات جاده‌ای، علت بیشتر تصادفات را عدم توجه به جلو و ساعاتی که بیشتری تصادفات رخ‌داده 12 الی 20 اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: استان قم از پرترددترین استان‌هاست و روزانه حدود 420 هزار تردد را در سطح جاده‌ها شاهد هستیم که می‌طلبد پلیس حضور گسترده‌تر داشته باشد.

وی ادامه داد: از طریق 78 دستگاه دوربین ثابت و سیار تردد خودروها را در محورهای مواصلاتی کنترل می‌شود.

مجتبایی افزود: یکی از نکاتی قابل‌توجه بحث ناوگان عمومی است، گرچه سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها توجه بسیار زیاد و کنترل قوی را داشته و با پیش‌بینی سامانه "سپه تن" به‌صورت هوشمندانه ناوگان عمومی اتوبوس را کنترل می‌کند، اما ازآنجایی‌که حدود چهار هزار تردد اتوبوس در جاده‌ها و در طول روز داریم باید تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

وی گفت: ایمنی و سلامت مسافران برای ما مهم است و بایستی با تمام توان و برنامه‌ریزی لازم کارکنان پلیس‌راه حضور جدی‌تری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه مهم‌تر از حضور کارکنان در سطح جاده‌ها همکاری مردم است، افزود: آمارها را که کنترل می‌کنیم شاهد کاهش چهاردرصدی میزان اخطاریه‌ها و قبض‌های جریمه صادرشده به نسبت سال گذشته هستیم و این نشان می‌دهد درصورتی‌که در مدت سه‌ماهه اول سال میزان تلفات رانندگی کمتر شده است تعداد جریمه‌ها و صدور قبض جریمه کمتر و تلفات نیز کمتر شده است و بیانگر برنامه‌ریزی مؤثر پلیس ، فرهنگ ترافیک و جامعه‌پذیری مسافران است.

وی گفت:در سه‌ماهه اول سال گذشته 192 هزار قبض جریمه صادرشده و در سه‌ماهه اول امسال 184 هزار قبض که نشان می‌دهد 4 درصد کاهش داشته است.

مجتبایی ادامه داد: آنچه که بایستی مردم به آن توجه داشته باشند تذکرات پلیس به نحوه رانندگی و چگونگی حرکت خودروها در جاده‌هاست البته رسانه‌ها هم نقش بسیار مهمی بر عهده دارند که امیدوارم فرهنگ ترافیک روزبه‌روز ارتقاء پیدا کند و بتوانیم با همکاری سایر مسئولان که در جاده‌ها انجام‌وظیفه می‌کنند شرایط امن و ایمنی برای مسافران فراهم کنیم.

وی گفت :سامانه سپه تن به‌صورت هوشمندانه اتوبوس‌ها را کنترل می‌کند و با نصب یک نرم‌افزار در داخل اتوبوس که کار گذاشته می‌شود اخبار به‌صورت لحظه‌ای از داخل اتوبوس به پلیس اطلاع داده می‌شود و قبل از رسیدن اتوبوس به پاسگاه پلیس‌راه با اطلاعاتی که پلیس از داخل اتوبوس دارد تذکرات را به راننده داده و این حالت بازدارندگی دارد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: وقتی‌که راننده احساس می‌کند ناظر دائمی در داخل اتوبوس است در سرعت، نحوه حرف زدن با تلفن همراه و سایر مدارک همراه و الزاماتی که به آن متعهد است را رعایت کرده و درنتیجه به‌صورت خودکار تلفات و تخلفات در حوزه راهور کمتر می‌شود.

مجتبایی بابیان اینکه در تابستان تمرکز بیشتری بر جاده‌هایی که تردد بیشتری دارند اتخاذ می‌کنیم، گفت: متأسفانه بیشترین تصادفات در حوزه پاسگاه سلفچگان و جاده نیزار بوده که با برنامه‌ریزی‌های لازم، پلیس حضور گسترده‌تری خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه در 420 هزار تردد در سطح جاده‌های استان حدود 70هزار سهم اتوبان قم –تهران بوده است، افزود: تلاش بر این است تا پلیس حضور گسترده‌تر و منظم‌تر داشته تا تخلفات به حداقل برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار