رئیس هیات دوچرخه سواری قم:
رئیس هیات دوچرخه سواری استان قم با اشاره به استقبال مردم از ورزش دوچرخه سواری در قم گفت: از مجموع بیش از 840 دوچرخه سوار فعال در قم، بیش از 700 تن در حوزه همگانی و 140 تن نیز در عرصه قهرمانی فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۶۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم، کاظم حججی خاطرنشان کرد: هیات در زمینه دوچرحه سواری کورسی و کوهستان فعالیت دارد که حدود 70 ورزشکار ما در رشته های کراس کانتری و دان هیل به عنوان زیرمجموعه دوچرخه سواری کوهستان فعالیت دارند.

دوچرخه کراس کانتری دوچرخه هایی هستند که لاستیک و تنه ضخیم تر و فرمانی صاف دارند. این مدل برای رفتن سربالایی ها در جاده های خاکی و ناهموار مناسب می باشد. دوچرخه دان هیل نیز در سراشیبی ها و سرازیرها برای دوچرخه سوار کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در کشور تنها پنج پیست سرعت وجود دارد و استان قم با وجود داشتن زمین و فضای مناسب و درخواست از فدارسیون، ولی هنوز از آن بهره مند نشد.

حججی گفت: به دلیل درختکاری و یا برخی عملیات های ساخت و ساز در رشته کوه های استان قم مانند اطراف کوه خضر نبی، کار برای تمرین دوچرخه سواران کوهستان تا حدودی سخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت حضور 70 بانوی قمی در هیات دوچرخه سواری گفت: محدودیت هایی در زمینه مسابقات و یا تمرینات این قشر در فضای عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وجود، پیست های بوستان نرگس و آسفالت اطراف استادیوم یادگار امام راحل برای تمرین بانوان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات مالی هیات دوچرخه سواری گفت: به دلیل نیاز هیات به صرفه جویی ناچار به کاهش دستمزد داوران و مربیان این رشته کردیم و این اقدام ها باعث شده که برخی دلسرد شوند، در حالی که باید داور و مربی حق الزحمه خود را دریافت می کردند.

حججی ادامه داد: اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری برای هیات هزینه بردار است به همین دلیل انتظار بیشتری برای حمایت مسئولان از این رشته ورزشی داریم.

وی با اشاره به درخشش دوچرخه سواران قمی در عرصه ملی گفت:سجاد طاهری دوچرخه سوار قمی هم اکنون عضو تیم ملی است و امسال در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز کسب کرد.

حججی گفت: استان قم در رشته ورزش کوهستان در مسابقات کشوری شرکت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار