دبیر مجمع عالی تفسیر خبر داد؛
دبیر مجمع عالی تفسیر با بیان اینکه امروز بیش از ۵۰۰ درس تفسیر در حوزه تشکیل می‌شود، گفت: ۳۰۰ استاد تفسیر در تشکیل این دروس همکاری دارند.
کد خبر: ۴۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 17 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام احمد احمدی قمی اظهار داشت: مجمع عالی تفسیر از سه سال قبل با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن علامه طباطبایی اقدام به اعزام استادان تفسیر به سراسر کشور کرده است.

وی ادامه داد: در سال نخست اجرای این طرح، ۳۰ نفر، در سال دوم ۵۴ و در سال سوم نیز صد نفر به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان اعزام شدند.

دبیر مجمع عالی تفسیر هدف از این طرح را رواج تفسیرگویی در کشور دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف دیگر ما این است که این طرح در طول سال به خصوص در استان‌های مجاور قم اجرایی شود.

وی گسترش اعزام استادان تفسیر به برخی کشورها و شناسایی استادان تفسیر را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان چندتن از استادان تفسیر به چین و ترکیه اعزام شدند.

قرآن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام احمدی قمی با بیان اینکه قرآن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که وحی قرآنی و وحی بیانی و کلام معصومان تنها راه نجات بشریت از مشکلاتی است که امروز با آن دست به گریبان است.

وی تاکید کرد: مطالبه مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید نیز این است که روحانیت باید با محتوا و غنای علمی در میان مردم حضور داشته و به نیازهای آنان پاسخ دهند.

این استاد حوزه علمیه قم به جلسات تفسیری قبل از انقلاب اشاره و اضافه کرد: قبل از انقلاب جلسات تفسیر با حضور آیت الله خزعلی و آیت الله مشکینی و مقام معظم رهبری و برخی بزرگان دیگر برگزار می‌شد اما در سال‌های اول انقلاب کمتر شد که مجدداً در این سال‌ها شاهد رونق آن هستیم و امروز بیش از ۵۰۰ درس تفسیر در حوزه تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ استاد تفسیر در تشکیل این دروس همکاری دارند عنوان کرد: رویکرد ما این است که طلاب در کنار آموزش به کارهای تحقیقی و پژوهی نیز رو بیاورند.

تشکیل کارگاه‌های نقش ادبیات در تفسیر قرآن

حجت الاسلام احمدی قمی از تشکیل کارگاه‌های نقش ادبیات در تفسیر قرآن خبر داد و گفت: از سال تحصیلی جدید این مسئله به صورت جدی پیگیری می‌شود و نشست‌ها و کارگاه‌هایی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی قرآنی از دیگر مسایلی است که در سال تحصیلی جدید با اهتمام بیشتری دنبال و پیگیری خواهد شد.

دبیر مجمع تفسیر، انتشار مجلات علمی ترویجی و علمی پژوهشی را از دیگر اقدامات این مجمع دانست و اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت استادان مجمع، تفسیری برای کمک به اجرای طرح تلاوت روزانه یک صفحه قرآن که سال‌هاست در مساجد در حال برگزاری است در دست نوشتن است.

وی با بیان اینکه تفاسیر دیگری نیز با رویکردهای ادبی و ... در دست نوشتن داریم ادامه داد: تجمیع ظرفیت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و حوزه علمیه از دیگر اموری است که با همکاری انجمن قرآن پژوهی حوزه در حال انجام است تا از موازی کاری جلوگیری و هماهنگی بیشتری در طرح‌ها ایجاد شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار