در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛
برخی اعضای شورای شهر قم خواستار رایگان شدن عوارض نوسازی برای مساجد شهر قم شدند.
کد خبر: ۴۶۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 18 July 2017
به گزارش تابناک قم، بررسی لایحه تخفیف ۳۵ درصدی عوارض نوسازی برای یکی از مساجد قم موجب شد برخی اعضای شورای شهر قم در جلسه شورای اسلامی شهر قم که شامگاه دوشنبه برگزار شد، خواستار ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری برای رایگان شدن عواض نوسازی شوند.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه عوارض نوسازی مساجد یکی از موضوعات مبتلا به همه مساجد است، اظهار داشت: در سیستم شهرداری برای هر مسجدی کد نوسازی دارد و فیش صادر می‌شود. فیش دست مساجد می‌رسد و معمولا پرداخت نمی‌شود.

وی خطاب به شهردار قم افزود: معافیت عوارض نوسازی مساجد را لایحه کنید که این موضوع مانند عوارض اصلی تعیین تکلیف شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: حداقل فایده این کار این است که هزینه‌ای برای این موضوع در سیستم شهرداری نداشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه مساجد از هر گونه عوارض معاف هستند، گفت: وقتی می‌گوییم معافیت داده‌ایم باید عوارض نوسازی هم معاف باشد.

وی با اشاره به مشکلات حقوقی انجام این کار اظهار داشت: دوستان می‌گویند چون مأخذ برقراری عوارض نوسازی شورای شهر نیست و هیئت دولت است، معافیت ممکن نیست.
 
زین‌العابدین قراچورلوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه خواستار معافیت مساجد از پرداخت عوارض نوسازی و محاسبه آن در بودجه فرهنگی شهرداری قم شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار