شهردار قم:
بدون شک این مساله در استان و مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته که قطار سریع‌السیر در مسیر مرکز شهر از زیرزمین عبور کند و ما بر این مساله تکیه خواهیم داشت و کوتاه نخواهیم آمد. ۵ میلیارد یورو برای قطار شهری هزینه می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 18 July 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد با حضور در  دویست و سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های شهرداری در حل معضلات شهری اظهار داشت: تعامل مشترک شهرداری با مردم روزبه‌روز استوارتر و دامنه‌دار تر می‌شود.

شهردار قم با اشاره به جلسه اخیر مسئولان استان با وزیر راه، افزود: تمامی مسئولان استان بر اینکه قطار شهری باید از مسیر زیرزمینی عبور کندمتفق‌القول هستند.

وی هدف از اجرای پروژه‌های شهرداری را آسایش مردم دانست و گفت: 5 میلیارد یورو برای قطار شهری هزینه می‌شود که باید درنهایت به  آسایش مردم منجر شود.

شهردار قم ادامه داد: هزینه فاینانسهای مربوط به‌ قطار شهری از کشور چین تأمین شده است که به خاطر کمبود منابع مالی، بر سر مسیر عبور زیرزمینی یا روی زمین بین مسئولان استان و وزارت راه اختلاف وجود دارد.

شهردار قم بابیان برخی موارد اختلافی بین مسئولان استان و وزارت راه تأکید کرد: مسئولان استانی بر محوریت خط دو قطار شهری در حرم مطهر اصرار دارند اما مسئولان وزارت راه مصمم هستند تا خط دو مترو را به ایستگاه مرکزی متصل کنند.

سقائیان نژاد تصریح کرد: برای رفع ابهامات موجود یک فرصت یک ماهه دیگر در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما شهرداری به‌هیچ‌عنوان موافق عبور قطار شهری از روی زمین نیست.

شهردار قم ادامه داد: اصرار وزارت راه بر عدم برچیدن خطوط راه آهن شهری از سطح شهر است و ایستگاه‌های مرکزی  نیز باید حفظ شود  و قطار شهری نیز به آن متصل شود.

وی با اشاره به کشیده شدن دیوار بر محدوده خطوط راه آهن در مناطق شهری تأکیدکرد: این اقدامات نباید در زیباسازی شهری مغایرت داشته باشد و مانع از ایجادآلودگی‌های صوتی و امنیتی شود.

شهردار قم با اشاره به رفع موانع در اجرای پروژه فرودگاه قم بیان کرد: در جلسه اخیر با وزیر راه مجوز ساخت آن نیز دوباره وصول شد و ادامه این طرح نیز در حال پیگیری است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
زیر زمینی خوبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار