مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رویکردهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 2 برابری صندلی های سینما در قم تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 19 July 2017
به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینمایی 3 فعالیت "ساخت سینما"، "دیجیتال کردن مجتمع های فرهنگی و قابلیت نمایش فیلم" و "سینما سیار" را به جد پیگیری می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ادامه داد: بر همین اساس در بخش ساخت سینما، در استان اقدامات خوبی انجام شده است و با برنامه های پیش بینی شده تا پایان سال صندلی های سینما در قم تا 2 برابر افزایش می‌یابد، در بحث دیجیتال کردن مجتمع های فرهنگی نیز سالن هایی که این قابلیت را دارا هستند شناسایی و مراحل دیجیتال کردن علی رغم هزینه های بالا، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در همین راستا هفته پایانی تیرماه اولین سینما سیار قم در قالب طرح "سلام سینما" در بخش کهک افتتاح شد، گفت: 5 سینما سیار برای استان تهیه شده است و به امید خدا از ابتدای مردادماه همزمان با دهه کرامت در همه بخش ها و روستاها به صورت چرخشی سینما و پخش فیلم خواهیم داشت.

حسینی کاشانی با بیان اینکه قم از اولین استان های اجرا کننده سینما سیار است، افزود: سینما سیار شامل یک اتاق فرمان متحرک و پرده می باشد که برای پخش فیلم های روز سینمای ایران در روستاها و شهرستان های کوچک فاقد سینما کاربرد دارد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها تامین کننده این سیستم است و راه اندازی و فعالیت آن بر عهده بخش خصوصی می باشد، در صورتی که ظرفیت و درخواست باشد آمادگی تامین سینما سیارهای بیشتر وجود دارد.

افتتاح مجتمع فرهنگی پردیسان در دهه فجر 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، همچنین به کمبود فضای فرهنگی در بخشی از مناطق اشاره داشت و گفت: ان شاءالله دهه فجر امسال افتتاح مجتمع فرهنگی منطقه پردیسان را خواهیم داشت، این پروژه در فضایی با مساحت 2هزار مترمربع در حال انجام است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار