شهردار قم تاکید کرد
شهردار قم بر لزوم حرکت برنامه‌محور در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 22 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، با تاکید بر اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند برنامه منسجم هستیم گفت: باید مشخص شود که امر به معروف بحثی کلامی است یا عملی؛ رهبری تاکید دارند که اگر جهت را مشخص نکنیم قبله را گم کرده‌ایم و کار کردن در این شرایط هیچ سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ نداشته و اولویت‌بندی نکنیم و مولفه‌ها مشخص نشود در مسیر درستی نخواهیم افتاد، گفت: باید بررسی داشته باشیم که جوانان و مردم چقدر به حرف‌ها گوش داده و چقدر به عمل ما توجه می‌کنند.

شهردار قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: در دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه والایی برخوردار است که در بدو استقرار هر حکومت اسلامی باید نسبت به استقرار آن در جامعه دقت داشت.

وی با تاکید بر اینکه شکی در وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد، بر ضرورت رعایت حقوق و توجه به امور مردم در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: شهرداری نسبت به مسائل فرهنگی در شهر قم حساسیت ویژه ای دارد و به همین منظور با وجود شرایط نامساعد مالی اقدام به احداث بیش از 10 مجموعه فرهنگی ورزشی در شهر نموده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امروز بدون وجود پیش‌زمینه‌ها همه به دنبال جاری شدن حجاب و عفاف در جامعه هستند گفت: ابتدا باید شرایطی برای آسایش مردم و رفاه آنها و همچنین بستری برای ورزش و تفریح جوانان فراهم شود و سپس در این بسترها فضای فرهنگی مساعد فراهم کرده و مبانی عفاف و حجاب را به جامعه عرضه کنیم.

وی هفته امر به معروف و نهی از منکر را هفته‌ای برای ارزیابی عملکرد در یکسال گذشته عنوان کرد و افزود: باید در این هفته نواقص کار پیدا شده و موارد ضعیف تقویت شود تا مشکلات ما برطرف شده و اثرگذاری کار بیشتر شود.

شهردار قم امر به معروف و نهی از منکر را اساس پایداری نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: باید در زمینه امر به معروف همه به میدان آمده و به صورت ساختاری در این زمینه فعالیت‌ کنند؛ توسعه خدمات شهری در قم، افزایش پروژه‌های عمرانی، تسهیل عبور و مرور و... از جمله حرکت‌های عملی شهرداری در حوزه امر به معروف است که رضایتمندی مردم  را به دنبال دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار