حجت‌الاسلام مروی:
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: روحانیت باید بصیر باشد چرا که بدون بصیر و استقامت نمی‌توان خیمه اسلام را استوار نگه داشت؛ اگر ندانیم استکبار چه اقدامی انجام می‌دهد و دشمنان از کدام محل نفوذ می‌کنند نمی‌توانیم برای جامعه مفید باشیم.
کد خبر: ۴۶۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 22 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسؤولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) در حال برگزاری است، با بیان اینکه شغل انبیای الهی هدایت‌گری مردم بوده است، اظهار کرد: اکنون در دوران عصر غیبت این رسالت بر عهده علما و مجاهدان دینی گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت انسان‌هایی برای هدایت‌گری جامعه کار بزرگی است، اضافه کرد: افرادی که در این مسیر گام بر می‌دارند باید شرایط خاص و ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند به نتایج مورد نظر برسند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه کارهای سخت و دشواری را بر دوش گرفته که بر اهمیت آن آگاه هستند، این افراد اکنون باید به دنبال کشف استعدادها باشند چرا که با استفاده از فراخوان‌های عمومی و بدون توجه به حساسیت‌ها نمی‌توانیم هر فردی را در حوزه جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران حوزه باید به صورت مستمر با طلاب ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: طلاب اگر با اساتید خود زندگی کنند می‌توانند از آموزه‌ها و داشته‌های علمی و تجربی آنها استفاده کنند؛ کلاس اخلاق به تنهایی نمی‌تواند کاربرد لازم را داشته باشد به همین علت اساتید باید با رفتار و گفتار درست طلاب را به سمت آموزه‌ها سوق دهند.

مروی با بیان اینکه انقلابی بودن و سیاسی ماندن طلاب حوزه‌های علمیه اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب به موضوع در خطر بودن انقلابی‌گری حوزه اشاره کردند، این موضوع باید مسؤولان را به فکر انداخته تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: اینکه رهبر انقلاب اسلامی دغدغه انقلابی ماندن حوزه را در یک جمع عمومی مطرح کرده‌اند نشان از اهمیت موضوع است به همین علت علما و فضلای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه قم باید به فکر باشند که با کدام اقدامات این تهدید را رفع کنند، فاصله گرفتن حوزه از انقلاب سبب ضربه خوردن هر دو می‌شود.

مروی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نیز در انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده‌اند، مطرح کرد: هیچ بخشی از جامعه اسلامی به میزان روحانیت امتداد اجتماعی ندارد چرا که روحانی است که در یک منطقه نشسته اما یک شهر را مورد سلطه فکری، روحانی و علمی خود را قرار داده است، این جایگاه اصلی روحانی است و اگر کسی به این جایگاه نرسید باید برای وضعیت خود فکری کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی دور شدن حوزه از انقلاب را عامل آسیب دانست و تصریح کرد: حوزه و انقلاب مرتبط و متصل به یکدیگر هستند چرا که اگر نظام لطمه ببیند خسارت آن برای روحانیت و اهل دین بیشتر از دیگران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های انقلابی بودن حوزه بی‌تفاوت نبودن روحانیون نسبت به شرکت در مراسمات دینی و ملی است، اظهار کرد: مردم باید حضور روحانیون در صف نخست مناسبت‌های انقلابی را مشاهده کنند.

مروی خاطرنشان کرد: در دورانی نیاز مردم از حوزه پاسخ‌گویی به سوالات دینی بوده اما اکنون سوالات فقط به حوزه دین محدود نمی‌شود بلکه در مورد مباحث سیاسی، بین‌المللی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و نظام بانکداری است که باید به آنها پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب باید نسبت به عرصه‌های جدید علم و دانش پاسخگو باشند، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی به نقش حوزه در عرصه‌های مختلف توجه نمی‌شد اما اکنون حوزه باید در عرصه‌های مختلف پاسخگو باشد؛ وجود مشکلات مختلف نشان می‌دهد که حوزه نتوانسته به صورت لازم پاسخگو باشد.

مروی بصیرت، دشمن‌شناسی و تحلیل درست نسبت به مباحث سیاسی را از ویژگی‌های حوزه انقلابی برشمرد و ادامه داد: اگر یک روحانی با یک ناهنجاری در جامعه روبرو شد نباید بدون تکلیف بماند چرا که اگر نسبت به نیازهای زمان آگاه باشد باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد و برای رفع مشکل اقدام می‌کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی اضافه کرد: روحانیت باید بصیر باشد چرا که بدون بصیر و استقامت نمی‌توان خیمه اسلام را استوار نگه داشت؛ اگر ندانیم استکبار چه اقدامی انجام می‌دهد و دشمنان از کدام محل نفوذ می‌کنند نمی‌توانیم برای جامعه مفید باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار