نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران نهادینه کند.
کد خبر: ۴۶۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به نقش علما در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار داشت: رسالت اصلی روحانیت در این برهه از زمان  آگاه‌سازی، هوشیارسازی و معنویت‌افزایی در جامعه است.

وی با بیان اهمیت استانداردسازی معیارها در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها گفت: اسلام دینی است که تعریف دقیقی از انسان دارد که برای کمال بشر دو اصل رهبری مطلوب و قانون مطلوب برای جامعه  بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران "انقلابی‌زدایی" را یکی از مهم‌ترین مسائل فراروی حوزه‌ها و اندیشمندان دانست و گفت: امروز شاهد تحرکاتی برای انقلابی زدایی در حوزه، دولت و ادارات و بخش‌های مختلف به‌وفور مشاهده می‌شود که نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق برای انحراف انقلاب را دارد. همسویی با رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلابی‌گری است و تشخیص و عمل در حوادث مهم منطقه و بین‌الملل برعهده و تشخیص رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی درک صحیح از مقتضیات زمان را یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی‌گری قلمداد کرد و گفت: شناخت دشمن و حساسیت در برابر نفوذ و دشمن مؤلفه دیگر انقلابی‌بودن است. شجاعت و صراحت در برابر دشمن از دیگر شاخص‌های انقلابی‌گری است و نباید در برابر دشمن افرادی دچار ترس و دلهره شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پدیده‌های جریانی در کشور گفت: پدیده‌های جریانی دارای عقبه و پیشینه هستند و برای آن برنامه‌ریزی و اندیشه کرده‌اند. حقیقت این است که امروز در برابر انقلاب جریانی وجود دارد که غرب‌گرا و غرب‌باور است که حل مشکلات کشور را در گرو حل‌شدن در الزامات جهانی می‌داند.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران کشور نهادینه کند.

وی بابیان برخی از اقدامات به‌روز و تأثیرگذار تیپ 83 امام صادق(ع) در حل معضلات جامعه گفت: ماهیت این تیپ، رزمی تبلیغی است که وظیفه آن شناسایی برادران و خواهران طلبه انقلابی  است تا در صورت بروز مشکل بلافاصله وارد عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت بسیج اساتید قم و حضور 900 استاد در آن ادامه داد: بعد از تشکیل بسیج اساتید قم، بسیج اساتید اصفهان، خراسان و تهران شکل گرفت و این سبب شد تا با توجه به استقبال گسترده اساتید حوزوی کشوری از این طرح بسیج طلاب کشور تشکیل شود و تا امروز نیز برکات زیادی به بار آورده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار