رئیس پارک علم و فناوری استان قم از ارتقا رتبه استان در ثبت شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: اکنون قم با فعالیت 56 شرکت دانش بنیان موفق به کسب رتبه دوازدهم کشور شده است.
کد خبر: ۴۶۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسین اخوان علوی روز شنبه با اعلام اینکه درسال جاری تعداد شرکت های دانش بنیان از 54 به 56 شرکت افزایش یافته است گفت: کسب رتبه دوازدهم با توجه به اینکه استان قم رویکرد و امکانات و زیرساخت های صنعتی ندارد می تواند قابل قبول باشد.

وی با بیان اینکه استان تهران با ثبت بیش از 1300 شرکت دانش بنیان رتبه اول را در اختیار دارد گفت: استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و البرز رتبه های بعدی را دارند.

شرکت های فناور استان در انتظار حمایت مسئولان

رئیس پارک علم و فناوری استان قم مشخصه اصلی استان های بالاتر از قم را برخورداری از امکانات و صنعتی بودن دانست و گفت: ارتقا رتبه استان درحوزه شرکت های دانش بنیان ارتباط مستقیم با رویکرد و حمایت مسئولان دارد.

اخوان علوی گفت: مشکل و دغدغه اصلی واحدهای فناوری مستقر در پارک کمبود شدید فضای مناسب است.

وی بر ضرورت توجه به شرکت های فناور استان تاکید کرد و گفت: اگر از فناوران و نخبگان استان درست و کامل حمایت شود می توانند گره های بسیاری را از مشکلات استان باز کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم همچنین از فعالیت 83 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم خبرداد و گفت: درحال حاضر 55 شرکت و واحد فناور شامل 29واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی 26 واحد فناور در مرکز رشد فنی و مهندسی و 28 شرکت تحت مدیریت امور موسسات در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

اشتغال زایی شرکت های فناور با یک دهم هزینه معمول

اخوان علوی با اشاره به بحران بیکاری در جامعه گفت: در حالت طبیعی دولت برای ایجاد هر شغل باید بیش از 300 میلیون و حتی تا یک میلیارد تومان برای ایجاد شغل سرمایه گذاری و هزینه کند اما این رقم در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به دلیل حمایت ها . خدمات متنوعی که به شرکت ها ارائه میشود تا یک دهم کاهش پیدا میکند.

وی با اعلام اینکه تنها راه مبارزه با بحران بیکاری توجه و سرمایه گذاری بر بنگاه های کوچک زود بازده و اقتصاد خرد است گفت: به طور میانگین یک کارگاه دانش محور با مدیریت کارآفرینان تحصیل کرده می تواند با تزریق تسهیلات 50 میلیون تومانی برای سه نفر شغل پایدار ایجاد کند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه کشور چاره ای جز استفاده از مولفه ها و برآیندهای علم و فناوری ندارد، گفت: رویکرد کلان کشور به سمت تقویت و تکیه زدن بر اقتصاد دانش بنیان و گسیل از خام فروشی به سمت فناوری و ایجاد ثروت مبتنی بر ارزش افزوده است. 

اخوان علوی با طرح این مطلب که دست یابی به اقتصاد مقاومتی تنها از بستر شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است گفت: هم مقام معظم رهبری و هم دولت محترم همواره بر نقش بی بدیل پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید داشته اند، لذا تقویت زیرساختی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به منزله ایجاد بسترهای مناسب برای شرکت های دانش بنیان و نوپای عرصه فناوری است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار