به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی با اشاره به برگزاری جلسه مدیرعامل راه آهن کشور با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز 18 تیر امسال اظهار کرد: در این جلسه مدیرعامل راه آهن کشور توضیحاتی درباره قطار سریعالسیر تهران، قم، اصفهان ارائه کرد؛ بر اساس توضیحات اینگونه استنباط شد که این قطار از منطقه جمکران عبور میکند و یک مسیر فرعی به صورت آنتنی به ایستگاه مرکزی شهر قم برای آن تعیین میشود.
وی خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود مشکلاتی برای شهر قم به همراه دارد زیرا در آینده ممکن است قطارها در جمکران توقف و عبور کنند و در شهر قم توقف نداشته باشند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نارضایتی از این امر و ابلاغ نامهای به وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استان در حال پیگیری هستند تا قم به عنوان شهر ریل پایه محسوب شود در حالی که چنین تصمیمی مغایر با این هدف است.
وی یادآور شد: طی این نامه از وزیر راه و شهرسازی درخواست شد کریدور قطار تهران قم اصفهان از داخل شهر قم به صورت زیرسطحی تعریف شود و ایستگاه نیز در زیر سطح باشد تا با جلوگیری از خسارات جبرانناپذیر در این زمینه برنامه حرکت قطار داخل شهر قم در آینده باقی بماند و از برنامه حذف نشود.