مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بیش از ۲۵۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در سطح استان ثبت‌شده که با توجه به کمتر بودن تعداد کودکان نسبت به خانواده‌های متقاضی باید اولویت‌بندی برای سرپرستی این کودکان صورت بگیرد
کد خبر: ۴۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 23 July 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها مهم بهزیستی حذف وابستگی افراد به سازمان بهزیستی است، افرادی که از توانایی انجام کار برخوردار هستند و می‌توانند توانمند شوند دیگر نباید وابستگی به بهزیستی داشته باشند، طبق قوانین مجلس شورای اسلامی باید سالانه ده درصد افراد توانمند شده و از چرخه بهزیستی خارج شوند.

وی ازجمله اقدامات طرح عدم وابستگی افراد به سازمان بهزیستی را ایجاد اشتغال برای افراد بیان کرد و افزود: در سال گذشته 15 میلیارد تومان و امسال تا 20 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی بدون بهره پرداخت‌شده است، همچنین افرادی که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، سازمان هزینه دانشجویی آن‌ها را پرداخت ‌کرده و در حال حاضر  260 نفر از افراد تحت حمایت، از خدمات تحصیلی این سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بابیان اینکه زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست از خدمات مستمری  برخوردار می‌شوند، ابراز کرد: در حال حاضر 1620 زن سرپرست‌خانوار در استان داریم که از خدمات بهزیستی استفاده کرده و فرزندانشان هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

سلیقه بابیان اینکه 150 خانواده چند قلویی داریم که هزینه شیر خشک و پرستاری آن‌ها نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود، افزود: 7 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در سطح استان وجود دارد که این کودکان در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به بحث فرزندخواندگی  گفت: بیش از 250 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در سطح استان ثبت شده است که با توجه به کمتر بودن تعداد کودکان نسبت به خانواده‌های متقاضی باید اولویت‌بندی برای سرپرستی این کودکان صورت گرفته تا کودکان در بهترین شرایط و خانواده‌ها سپرده شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم آسیب دیدگان اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل وضعیت کشور و مشکلات پیش رو از قبیل طلاق، اعتیاد، کودکان کار و زنان آسیب‌دیده با مسائل و مشکلاتی  در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی  مواجه هستیم که در این سازمان  سعی در رفع یا کمتر شدن آن داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار