معاون آموزش و پرورش قم:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: سالانه 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برای خرید کتاب مدارس از سوی آموزش و پرورش هزینه می شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 23 July 2017
به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه ای افزود: : تا سال 91 سرانه هر دانش آموز 11 جلد کتاب بود، ولی امروز این سرانه به 18 جلد کتاب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: درسال تحصیلی 91-90 حدود 16 میلیارد ریال با مشارکت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای مداس کتاب خریداری شد.

وی گفت: کتاب های قدیمی بسیاری در قفسه کتابخانه مدارس موجود است که جزو آمار سرانه محسوب نمی شود.

حمزه ای با بیان این که همه مدارس سطح استان کتابخانه دارند، بیان کرد: در مدارس ابتدایی کتابخانه های عمومی را تعطیل و کتابخانه کلاسی به صورت قفسه های کلاسی ایجاد کردیم.

وی افزود: درحال حاضر 480 مدرسه ابتدایی با میانگین هر مدرسه 10 کلاس دارای قفسه کلاسی کتابخانه هستند و در این راستا حدود چهار هزار و 800 قفسه کتابخانه نیاز است و تاکنون سه هزار و 250 قفسه کتابخانه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این تعداد قفسه کتابخانه با مشارکت 50 درصدی مدارس بوده است و برای سایر مدارس نیز به محض تامین منابع مالی در سال های آینده ایجاد می شود.

به گفته حمزه ای، 70 درصد کتابخانه های مدارس ابتدایی کلاسی و 30 درصد عمومی است.

وی افزود: در 180 مدرسه متوسطه اول و 220 مدرسه متوسطه دوم، کتابخانه های عمومی موجود است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اهداء کتاب به مدارس را به عهده دارد، ولی در 2 سال اخیر هیچ کتابی از سوی این اداره کل اهدا نشده است.

معاون آموزش و پرورش قم با بیان این که تاکنون هیچ کتابی از سوی خیران به کتابخانه های مدارس قم اهدا نشده است، بیان کرد: بیشتر فعالیت خیران در استان قم مربوط به مدرسه سازی است.

وی با بیان این که تمایل خیران مشارکت در مباحث عمرانی و تجهیزاتی است، تصریح کرد:درحال حاضرنمازخانه 20 مدرسه استان فاقد فرش سجاده ای برای نماز خواندن است و پنج هزار متر فرش برای این امر نیاز است و تاکنون خیری برای این منظور اعلام آمادگی نکرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار