عضو شورای شهر قم:
عضو شورای شهر قم با بیان اینکه در شهر قم مشکلات عدیده‌ای در زمینه حمل و نقل عمومی و فضای سبز وجود دارد، گفت: اگر نیازهای شهر را از بعد جامعه‌شناسی بررسی کنیم، می‌بینیم آیا طرح‌هایی همچون باغ پرندگان یا آکواریم در زمره اولویت‌های شهر هست یا خیر؟
کد خبر: ۴۶۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 24 July 2017
به گزارش تابناک قم، نعمت‌الله عواطف رستمی با اشاره به طرح ایجاد آکواریوم بزرگ شهری با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد تومانی در شهر قم اظهار داشت: این طرح در قالب مطالعات بوده و تاکنون گزارش کلی آن اعلام شده است، با این وجود بحث ایجاد آکواریوم و باغ پرندگان اولویت اصلی شهر قم نیست.

وی با تاکید بر‌اینکه قبل از اجرای چنین پروژه‌های سنگین و هزینه بری ابتدا باید مطالعات گسترده‌ای برای سازگاری آن با اقلیم قم انجام شود، افزود: اینکه آیا الزامات اولیه برای این طرح انجام شده یا نه سوالی است که باید پاسخ داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه باید چنین طرح‌هایی به طور حتم بر اساس مطالعات علمی باشد، تصریح کرد: اگر نیازهای شهر را از بعد جامعه‌شناسی بررسی کنیم طبیعتا به اولویت بندی‌هایی می‌رسیم که آیا طرح‌هایی همچون باغ پرندگان یا آکواریم در زمره اولویت‌های اولیه شهر هستند یا خیر؟

وی با بیان اینکه در شهر قم مشکلات عدیده‌ای در زمینه حمل و نقل عمومی و فضای سبز وجود دارد، عنوان کرد: همه مردم نمی‌توانند از آکواریوم یا باغ پرندگان بازدید کنند اما همه مردم از پارک و بوستان‌ها می‌توانند استفاده کنند و همین مسئله نشان می‌دهد که اولویت‌های شهر قم در حال حاضر اجرای این طرح‌ها نیستند.

به اعتقاد عواطف رستمی، به دلیل ساخت و سازهای زیاد، شهر به طور کلی‌‌ رها شده به همین دلیل کمبود فضاهای رفاهی و تفریحی اولیه محسوس است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: وقتی مردم به امکانات رفاهی و تفریحی نسبی دسترسی پیدا کردند آن وقت می‌توان برای اجرای چنین پروژه‌هایی پیشقدم شد.

وی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر فراموش شده در حالی که در حواشی میلیاردی هزینه می‌شود، گفت: قالب مردم در هسته مرکزی شهر تردد دارند از همین رو به نظر می‌رسد پرداختن به چنین پروژه‌های توجیه ندارد اگرچه مخالف اجرای آن هم نیستم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
باید اینگونه طرح ها با توجه به اقلیم قم برننامه ریزی شود مانند ایجاد باغ کاکتوس یا امثال این موارد که هم با اقلیم قم سازگار است و هم آب فراوان نمی خواهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار