در شب میلاد حضرت معصومه (س)؛
مسئولان شهرداری بدون در نظر گرفتن برخی از مناسبت های خاص همچون شب ولادت حضرت معصومه(س) و به تبع آن افزایش چند برابری زوار نسبت به ایام دیگر ، با ادامه رویه گذشته و خاموش کردن برخی از آسانسورهای پارکینگ موجبات ازدحام ، انتظارهای طولانی و حتی درگیری زائران جهت استفاده از آسانسور پارکینگ را فراهم آوردند.
کد خبر: ۴۶۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 27 July 2017
به گزارش تابناک قم، پارکینگ طبقاتی زائر با ظرفیت بیش از 3000 خودرو در سال 91 افتتاح شد و همواره میزبان وسایل نقلیه زوار و مسافران گرامی حرم مطهره می باشد اما همواره انتقاداتی به سبک ساخت و مدیرت این پارکینگ صورت گرفته است. 

یکی از انتقادات وارد شده به پارکینگ طبقاتی زائر ، وجود بازاری در خلال آن می باشد که بدین ترتیب شما پس از خروج از پارکینگ، وارد بازاری خواهید شد که نوساز بوده و بسیاری از مغازه های آن بسته هستند. در نتیجه معماری به خصوصی که در ساخت این پاساژ به کار گرفته شده است را می توان اولین نقطه ضعف این سازه عطیم دانست.

در کنار سبک ساخت این پارکینگ و انتقادات وارده به آن ، بی تدبیری های مسئولان شهرداری و تصمیمات بدون کارشناسی آنان در نحوه مدیریت و اداره این مجموعه باعث شده است تا نه تنها این امکانات موجب راحتی زائران حرم مطهر به شکل مطلوب نشود بلکه در ایام پرترافیک موجبات ناراحتی زائران را نیز فراهم آورد! آخرین مورد بی تدبیری های شهرداری در اداره پارکینگ طبقاتی زائر به شب ولادت حضرت معصومه(س) برمی گردد.

داستان از این قرار است که همواره تعدادی از آسانسورهای این پارکینگ برای صرفه جویی در مصرف برق از ساعت 12 شب برای ساعاتی خاموش می شوند اما مسئولان شهرداری بدون در نظر گرفتن برخی از مناسبت های خاص همچون شب ولادت حضرت معصومه(س) و به تبع آن افزایش چند برابری زوار نسبت به ایام دیگر ، با ادامه رویه گذشته و خاموش کردن برخی از آسانسورهای پارکینگ موجبات ازدحام ، انتظارهای طولانی و حتی درگیری زائران جهت استفاده از آسانسور پارکینگ را فراهم آوردند.

این در حالی است که بدون داشتن کوچکترین تخصصی در مدیریت شهری میتوان دریافت که در شب ولادت حضرت معصومه(س)، میزان حضور زوار در حرم مطهر و پارکینگ آن چندین برابر خواهد شد و این امر نیازمند تمهیدات ویژه تری نسبت به روزهای گذشته دارد نه کاهش خدمات! اما شهرداری قم که وظیفه مدیریت بر پارکینگ را بر عهده دارد هیچ توجهی به این موارد نکرده و با بی تدبیری خود نه تنها امکانات موجود را در جهت راحتی مردم به کار نگرقته است بلکه موجبات اذیت آنان را نیز فراهم نموده است!

با این وجود به نطر می رسد در کنار انتقادات وارده به سبک ساخت و ساز این مجموعه می بایست تغییراتی در سطوح مدیریتی آن برای جلوگیری از تصمیمات این چنینی و بی تدبیری های انجام شده صورت پذیرد تا بودجه هنگفت هزینه شده در ساخت چنین پارکینگی با مدیریت ضعیف برخی از افراد بی ثمر نباشد و به آسایش مردم کمک کند نه اینکه خود عاملی برای کندی عبور و مرور و ازدحام و نارضایتی زوار حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) تبدیل شود!

منبع: قم نا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار