در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد
کاروانسراها باید با محوریت بخش خصوصی وارد چرخه نقش آفرینی در حوزه گردشگری شود. باید محورهای گردشگری در شهر قم مشخص و تورهای گردشگری برای این محورها و بسته سوغات برای زائران تعریف شود.
کد خبر: ۴۷۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 01 August 2017
به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این جلسه با بیان اینکه در مجموع جلسات اقتصاد مقاومتی تلاش خوبی در اجماع سازی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است اظهار داشت: این اجماع منجر به برنامه‌هایی شده که تحقق اهداف را امکان‌پذیر می‌کند که بر مبنای این جلسات استان مسیر خود را پیدا کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه تا زمانی که افق سرمایه‌گذاری مشخص نباشد سرمایه‌گذار برای فعالیت اعتماد ندارد افزود: استان برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری هدف‌گذاری کرده است و در این راستا زیرساخت‌ها آماده‌سازی می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به میزان اشراف خود به میراث فرهنگی استان قم گفت: بافت تاریخی استان قم یکی از جذابیت‌هایی بوده که در مناسبت‌های مذهبی آن را تجربه کرده‌ام از همین رو است که قم باید به محور گردشگری معرفی شود و در این راستا تصویر ذهنی خوبی برای مردم ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های گردشگری قم به مخاطبان معرفی شود عنوان کرد: قم در کنار ظرفیت مذهبی خود ظرفیت تاریخی هم دارد که نباید مغفول بماند.

احمدی‌پور بی‌توجهی به کاروانسرا‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مالکیت کاروانسرا‌ها موضوعی است که ادارات نمی‌توانند برای ساماندهی آن ورود کنند، فرض مثال بخشی از این کاروانسرا‌ها در اختیار اوقاف است که نمی‌توان برای سرمایه گذاری در آن‌ها مداخله کرد.

به گفته معاون رئیس جمهور، کاروانسراها باید با محوریت بخش خصوصی وارد چرخه نقش آفرینی در حوزه گردشگری شود.

وی با بیان اینکه اینکه با محوریت حرم مطهر مسیرهای گردشگری را تعریف می‌کنیم و اینکه قرار است چه چیزی را به گردشگر نشان دهیم بسیار مهم است، گفت: در این برنامه‌ها محوریت زیارت است اما در کنار آن باید محورهای دیگر را تعریف کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمی‌توان مقوله سوغات را از زیارت جدا کرد، گفت: برای این کار فقط اطراف حرم مطهر مغازه‌هایی داریم که مهر و تسبیح می‌فروشند اما بنا بر این بود که در استان‌هایی مانند قم حتما بسته سوغات پیش بینی شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار