دبیر علمی همایش بین المللی «ظرفیت ‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش ‌های دینی» گفت: این همایش روزهای 27 و 28 مهرماه امسال در 17 محور با همکاری دانشگاه مجازی المصطفی در شهر مقدس قم برگزار می شود.
کد خبر: ۴۷۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 02 August 2017
به گزارش تابناک قم، عابدین سیاحت اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در نظر دارد برای هم ‌اندیشی و ارتقای دیدگاه‌ ها در عرصه آموزش مجازی و ظرفیت‌ های انتقال سریع اطلاعات و تبیین قابلیت‌ های فضای مجازی در آموزش معارف دینی، نخستین دوره این همایش بین‌المللی را برگزار کند.

وی با دعوت از پژوهشگران، کارشناسان و علاقه مندان این حوزه اعلام کرد: برای ارسال چکیده مقاله ها تا 15 مردادماه جاری و برای ارایه اصل مقاله ها تا 30 شهریورماه امسال فرصت ارسال وجود دارد. 

وی؛ ظرفیت های آموزشی موجود در فضای مجازی، ظرفیت های فضای مجازی در گفت و گوهای ادیانی و تقریب مذاهب، ظرفیت های فضای مجازی در توسعه و تقویت زیست مسالمت آمیز بین الادیانی، تاثیرهای فرهنگی آموزش مجازی در رفتار دانش ‌پژوهان عرصه دین، توصیف و تحلیل وضعیت موجود آموزش دینی در فضای مجازی، نقش حکومت ها و نهادهای دینی در آموزش مجازی و نقش سازمان ها و موسسه های غیردولتی در ارتقای سطح دانش و بینش دینی در فضای مجازی را از جمله محورهای این همایش نام برد.

به گفته وی، راهبردهای توسعه ‌ای و سازمانی آموزش دینی مجازی، نقش متقابل آموزش حضوری و مجازی در ارتقای سطح آموزش های دینی، فرصت ها و چالش های پیش روی آموزش معارف دینی با استفاده از فناوری‌ های جدید ارتباطی، مزیت ‌های محتوای دینی در ارتقای سطح آموزش دینی در فضای مجازی، ارزیابی میزان تاثیر ابزارها در آموزش مجازی به ویژه نقش بانک های اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتال، مدل های آموزش پژوهش محور و تربیت مدار در فضای مجازی، نقش فناوری های نوین در توسعه آموزش های دینی مجازی و مطالعات آینده نگر در آموزش دینی در فضای مجازی را از دیگر محورهای همایش مذکور است. 

اسفندیاری اضافه کرد: این همایش به هفت زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و آذری برگزار می شود و پژوهشگران می توانند مقاله های خود را به یکی از این زبان ها ارسال کنند. 

وی با بیان این که علاقه مندان برای شرکت در همایش باید در سامانه همایش ثبت نام کنند، اظهار کرد: تاکنون 231 تن از 22 کشور جهان در سامانه این همایش برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند و 132 مقاله از 15 کشور از جمله کانادا، آمریکا، رومانی، سوریه، عراق، افغانستان، استرالیا، دانمارک، اوکراین، ترکیه و هند به این همایش ارسال شده است. 

وی گفت: علاقه مندان می توانند مقاله های خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، خیابان مصلا، پس از مصلای قدس، دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، معاونت پژوهش و تولید محتوا ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در قم با تلفن 32114173 با پیش شماره 025 تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی http://www.miu.ac.ir مراجعه کنند. 

اسفندیاری با بیان این که حدود 30 پیش نشست علمی و تخصصی برای این همایش به هفت زبان ترتیب می یابد اظهار کرد: تاکنون سه پیش نشست علمی و تخصصی به زبان های فارسی و آذری برگزار شده است.

وی افزود: پیش نشست های علمی و تخصصی و نیز همایش اصلی به صورت برخط (آنلاین) از طریق تارنمای دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به نشانی اینترنتی http://www.miu.ac.ir پخش می شود و علاقه مندان از سراسر جهان می توانند به صورت همزمان از این نشست ها بهره ببرند. 

معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با بیان این که فضای مجازی فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی ما دارد، گفت: باید بتوانیم از فرصت های آن استفاده بهینه کنیم و تهدیدهای آن را از بین ببریم. 

وی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) پرداخت و گفت: تاکنون بیش از 100 تن از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و پیش از هفت هزار تن از کشورهای گوناگون در دوره های بلندمدت آن مشغول تحصیل می باشند. 

وی افزود: تحصیل در این دانشگاه هیچ محدودیت سنی، جنسیتی، مکان جغرافیایی و دینی ندارد و همه علاقه مندان می توانند از دوره های کوتاه و بلندمدت آن در رشته ها و مقطع های مختلف تحصیلی بهره ببرند. 

اسفندیاری با بیان این که از حدود 100 کشور جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: تاکنون برای 22 هزار واحد درسی به صورت متن، صوت و فیلم محتوا تهیه شده است و دوره های بلندمدت به هفت زبان و دوره های کوتاه مدت به 15 زبان برگزار می شود. 

دومین پیش ‌نشست علمی همایش بین المللی «ظرفیت ‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش ‌های دینی» روز شنبه این هفته با موضوع مبانی و راهبردهای آموزش دینی در فضای مجازی در قم برگزار شد.

دانشگاه مجازی المصطفی(ص) نهادی علمی فرهنگی و بین المللی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی اهتمام دارد که با بهره برداری از فناوری های نوین در فضای مجازی، فرصت برابر فراگیری علوم اسلامی و انسانی را برای علاقه مندان از سراسر جهان بدون محدودیت در مذهب، ملیت، جنسیت و جغرافیا فراهم کرده است. 

این دانشگاه زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه و با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و مدارک علمی آن دارای اعتبار بین المللی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار