در بازدید معاونان وزارت کار و عضو هیئت رئیسه مجلس از معدن منگنز ونارچ مطرح شد:
سال گذشته معدن منگنز ۹ ماه کارانه و ۴ ماه حقوق معوق کارگران را پیش رو داشت که با پیگیری‌های به عمل آمده مشکل کارگران تا حد زیادی رفع شده است. قیمت منگنز ‌باید در بازار رقابت ‌برای تولیدکننده ‌مقرون به صرفه باشد.
کد خبر: ۴۷۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 02 August 2017
به گزارش تابناک قم، علی جواهری در بازدید معاونان وزارت کار و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از معدن منگنز ونارچ، با بیان اینکه شرکت معادن منگنز ایران در سال 41 به منظور بهره برداری از معادن تاسیس شد اظهار داشت: این شرکت با نیم قرن فعالیت با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین معادن ایران و خاورمیانه ظرفیت 110 هزار تن بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده سنگ معدن شرکت ذوب آهن اصفهان است.

مدیرعامل شرکت معدن منگنز ونارچ با بیان اینکه این معدن در 30 کیلومتری قم واقع شده است افزود: این معدن 5 میلیون تن ذخیره شناسایی شده قطعی دارد که بزرگ‌ترین ذخیره منگنز شناخته شده است.

وی به جایگاه منگنز در کشور اشاره کرد و گفت: 80 هزار تن سنگ منگنز در کشور تولید و در صنعت مصرف می‌شود، ظرفیت اسمی معدن منگنز ونار 70 هزار تن و ظرفیت عملی آن بین 50-60 هزار تن است.

جواهری با بیان اینکه در بین معادن فلزی زیرزمینی معدن منگنز ونارچ سرآمد معادن زیرزمینی کشور است عنوان کرد: محصولات این معدن در فولادسازی مصرف می‌شود در ایران نیز 90 درصد در صنعت فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت معدن منگنز ونارچ تا ماه‌های پایانی سال 95 تولیدات معدن منگنز فقط یک مشتری داشت عنوان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده عیار منگنز به بیش از 30 افزایش یافت و توانستیم از این طریق از تک مشتری بودن خارج شویم.

وی با بیان اینکه تولید 20 درصدی منگنز پرعیار اقدام مفید ملی بوده است خاطرنشان کرد: لازم است واردات فرو منگنز و سنگ منگنز تعرفه دار شود همواره 60 هزار تن از این محصول وارد می‌شد که معدن منگنز می‌تواند نیمی از این محصولات را تولید کند، این در حالی است که اگر تعرفه این محصولات وارداتی حذف شود طبیعتا واردات تولیدات داخلی را زمین‌گیر می‌کند.

حل مشکل کارگران معدن منگنز ونارچ قم

مصطفی کاویانی نیز با اشاره به اینکه معدن منگنز به عنوان بزرگ‌ترین منگنز خاورمیانه از افتخارات استان است اظهار داشت: در بحث ایمنی بازرسی‌های هدف داری در سطح استان انجام می‌شود در همین راستا این بازدید برنامه ریزی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه معدن منگنز ونارچ که از سال 1341 آغاز به کار کرده است در حال حاضر 250 کارگر و کارمند دارد افزود: سال گذشته معدن منگنز 9 ماه کارانه و 4 ماه حقوق معوق کارگران را پیش رو داشت که با پیگیری‌های به عمل آمده مشکل کارگران تا حد زیادی رفع شده است.

وی تک مشتری بودن تولیدات معدن منگنز را یکی از مشکلات پیش روی این معدن برشمرد و تصریح کرد: تا پیش از این فقط ذوب آهن اصفهان مشتری تولیدات معدن منگنز بود اما با رایزنی‌های به عمل آمده در حال حاضر تولیدات این معدن به دیگر شرکت‌ها نیز به فروش می‌رسد.

قیمت منگنز ‌باید در بازار رقابت ‌برای تولیدکننده ‌مقرون به صرفه باشد

احمد امیرآبادی فراهانی نیز با تاکید بر اینکه باید مطالبات معدن منگنز ونارچ از ذوب آهن اصفهان محقق شود اظهار داشت: نمایندگان کارگران معدن منگنز تلاش زیادی برای پرداخت مطالبات کارگران داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت منگنز داخلی باید در بازار رقابت با محصولات وارداتی برای تولیدکننده داخلی مقرون به صرفه باشد افزود: تولیدکننده برای توفیق در امر تولید با کاهش هزینه تولید فرصتی برای رقابت در بازار داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه با رئیس مجلس قرقیزستان خاطرنشان کرد: مسئولان این کشور برای سرمایه گذاری در معادن گرجستان ابراز تمایل کردند.

وی به مطالبه 6000 میلیارد تومانی معدن منگنز از ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: این طلب باید با پیگیری مسئولان مربوطه پرداخت شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار