در همایش تجلیل از فعالان رسانه ای عرصه سلامت قم عنوان شد:
با راه اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین در جوار بیمارستان شهید بهشتی در آینده نزدیک خدمات رایگان به روحانیون ارائه خواهد شد. متأسفانه در استان قم ۱۰ تا ۱۵ درصد ازدواج‌ها منجر به فرزندآوری نمی‌شود و میزان ناباروری در قم زیاد است.
کد خبر: ۴۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 03 August 2017
به گزارش تابناک قم، در آستانه روز خبرنگار همایش تجلیل از فعالان رسانه ای عرصه سلامت قم برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این همایش با تقدیر از تلاش خبرنگاران عنوان کرد: تعامل رسانه با حوزه درمان و بهداشت می تواند زمینه ساز تحول در این عرصه باشد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان قم عنوان کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت جایگاه سلامت مردم مورد توجه و مهم‌ترین دغدغه دولت قرار گرفت درحالی که پیش از این دولت، سلامت در اولویت‌های ۱۳ و یا ۱۴ قرار داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: از نیمه اردیبهشت سال ۹۳ و همزمان با آغاز طرح تحول سلامت پرداختی مردم در مراکز درمانی دولتی شهری ۶ درصد و روستایی و عشایری ۳ درصد شد درحالی که این میزان قبل از طرح تحولبیش از  ۳۰ درصد برای ساکنان شهر بود. این آمار جدای از زیرمیزی‌هایی است که قبل از طرح وجود داشت.

وی با بیان اینکه قم پایین‌ترین جایگاه از نظر فرسودگی تجهیزات پزشکی داشت، افزود: بهبود وضعیت هتلینگ و زیرساخت‌ها از تحول‌های دیگر طرح است. در استان قم حدودا ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی دولتی وجود داشت که جدیدترین آن بیمارستان شهید بهشتی بود که ۴۰ سال قدمت داشت.

ایرانی‌خواه اظهار کرد: ارتقای کیفی و کمی ویزیت پزشکان متخصص و فوق متخصص، بهبود کیفی خدمات درمانی و پایش‌های علمی در ارائه خدمات، حمایت از بیماران صعب العلاج از خدمات دیگر طرح است.

وی بیان کرد: طرح تحول سلامت در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و بحث خدمات رایگان زایمان طبیعی و افزایش زاد و ولد از دیگر اهداف آن بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز ناباروری و ارائه خدمات رایگان به اقشار آسیب پذیر کاری بود که در قم آغاز شد، گفت: متأسفانه در استان قم ۱۰ تا ۱۵ درصد ازدواج‌ها منجر به فرزندآوری نمی‌شود و میزان ناباروری در قم زیاد است. این مسئله پیامدهای اجتماعی و روانی بسیاری برای خانواده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح و توجه به زیرساخت‌های مراکز درمانی از خدمات طرح تحول سلامت بود که یکی از آن بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با ۴۰۰ تخت است، گفت: این بیمارستان مدرن‌ترین و مجهزترین بیمارستان دولتی قم است.

ایرانی خواه ادامه داد: بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه با ۱۷۸ تخت نیز دیگر مرکز درمانی است که با برکت خیران آغاز کریدم و طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستانی با ۲۲۰ تخت، مرکز درمانی دیگری است که توسط خیران آغاز شد، تصریح کرد: این بیمارستان در کنار بیمارستان شهید بهشتی است که خدمات رایگان به خانواده‌های روحانیون ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی در قم توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و دو سال آینده عملیات احداث آن به اتمام می‌رساند.

وی ادامه داد: این بیمارستان در کشور و حتی منطقه بی‌نظیر است و با شرط عقد قرارداد با بیمه‌های تکمیلی دولتی خصوصی اداره خواهد شد.

ایرانی خواه در ادامه از فعالیت دو کیلینیک ویژه در قم در قالب طرح تحول سلامت، یکی برای کودکان و دیگری برای بزرگسالان خبر داد و گفت: روزانه ۸۷۵ نفر به این کیلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و متوسط پرداختی برای هر نفر چهار هزار تومان می‌باشد درحالی که باید هر نفر ۴۰ هزار تومان پرداخت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: کیلینیک بزرگسالان ظفر در میدان شهرداری و کیلینیک کودکان، دارالشفا بوده و واقع در خیابان امام خینی(ره) می‌باشد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار