پاسخ شهرداری قم به منتقدان ساخت آکواریوم شهری
مدیریت شهری قم در مدت دو سالی که در این شهر مستقر شده‌، اقدامات گسترده‌ای ازجمله تعیین تکلیف بدهی‌های کلان و برنامه‌ریزی برای اجرای بزرگترین آکواریوم شهری در این شهر را انجام داده است.
کد خبر: ۴۷۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸ 03 August 2017
به گزارش تابناک قم، شهر قم باوجود جمعیت بیش از یک‌میلیون‌نفری و سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر، از فقر فضاهای تفریحی و گردشگری رنج می‌برد به‌همین منظور در دو سال اخیر شهرداری به‌دنبال رفع کمبودها در این بخش بوده است. برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آکواریوم شهری با مشخصات و ویژگی‌های بی‌نظیر در این شهر، راه‌اندازی سورتمه، تله‌سیژ، تله‌کابین، شهربازی، و ده‌ها بوستان و پارک ازجمله اقداماتی بوده که در این مدت توسط مدیریت شهری صورت گرفته است.

آکواریوم شهری یکی از ویژ‌ه‌ترین برنامه‌های مدیران شهر قم است که سرمایه‌ کلانی نیز با مشارکت بخش خصوصی در آن به کار گرفته‌شده تا جذابیتی چشم‌نواز در این شهر برای حضور گردشگران و تحول اقتصادی فراهم شود. این آکواریوم با مشخصاتی منحصربه‌فرد از سوی مجموعه مدیریت شهری دربسته‌ سرمایه‌گذاری با حجم اعتبار بالغ‌بر هزار میلیارد ریال طراحی‌شده به‌نوعی که تونل آن به طول 180 متر در دنیا نظیر ندارد.

با احداث این مجموعه عظیم و منحصربه‌فرد که به‌زودی تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود شاهد تحولی در حوزه تفریحی و گردشگری در این شهر خواهیم بود و بسیاری از گردشگران در کنار جذابیت‌های معنوی و مذهبی، از جذابیت‌های دیگری در حوزه‌های تفریحی نیز بهره‌مند خواهند شد.

به‌طورکلی شهر قم طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست‌به‌گریبان بوده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث بدهی‌های کلان به بانک‌ها و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی است. از طرف دیگر این شهر دچار عقب‌ماندگی‌های گسترده‌ تاریخی بوده که ازجمله آن‌ها در حوزه ترافیکی، عمرانی، خدماتی، تفریحی و گردشگری است و این مسائل در کنار هم کار را برای هر مسئولی برای فعالیت در سیستم مدیریت شهری سخت و برنامه‌ریزی برای حرکت در محوری صحیح و دقیق را مهم‌تر می‌کرده است.

تمام این اقدامات انجام‌شده برای آن بوده تا فرصتی برای تحول و توسعه شهر مقدس قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القری جهان تشیع فراهم شود و در این بستر برای رسیدن به مدینه فاضله و جهان شهر شیعی، دست نیاز مدیران شهر برای حمایت، تلاش و همکاری به‌سوی تمام مدیران، مسئولان و بزرگان این خطه مقدس دراز است. باشد که این خدمات و فعالیت‌ها فرصت رفع کمبودهای شهر قم را فراهم کرده و مجالی برای خدمت بیشتر به مردم انقلابی و ولایتمدار آن در آینده فراهم کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار