مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد؛
امروز ما با تنش آبی مواجه هستیم و لازم است که در مصارف آب به این موضوع توجه شود. مصرف آب در قم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 11 هزار متر مکعب افزایش داشته است. در حال حاضر برنامه ای برای جیره بندی آب در قم وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 06 August 2017
به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور با اشاره به میزان مصرف آب در قم در چهار ماه نخست سال جاری اظهار داشت: طی این مدت بیش از 38 میلیون و 876 هزار متر مکعب آب در قم به مصرف رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 11 هزار متر مکعب افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش مطلوبیت آب در شهر قم گفت: در سال جاری با جایگزین ساخت منابع آب شیرین مناطقی از شهر همچون پردیسان و شهرک قدس و... به طور کامل از آب شیرین استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همچنین تصریح کرد: برداشت از منابع آب شیرین در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 5 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آب در کشور به ویژه در استان قم، افزایش مصرف آب را موجب نگرانی دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما با تنش آبی مواجه هستیم و لازم است که در مصارف آب به این موضوع توجه شود.

دکتر صادق پور با بیان اینکه سرانه مصرف آب در قم در حدود 150 لیتر در شبانه روز است گفت: این میزان مصرف با توجه به وضعیت خاص کشور و استان بالاتر از انتظار است و باید با بهینه سازی مصرف این میزان مصرف را کاهش دهیم.

وی بر لزوم حفظ و حراست از منابع آب تاکید کرد و ابراز داشت: کمبود آب تهدید بسیار جدی است تا جایی که به مسئله امنیتی تبدیل شده است که در همین راستا مدیریت تامین و توزیع آب به یکی از اولویت های مهم ملی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که در حال حاضر برنامه ای برای جیره بندی آب در قم وجود ندارد، ابراز داشت: لازمه عبور از وضعیت کنونی استفاده درست از آب، صرفه جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار