مساعدت در صدور پروانه کسب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و بررسی قرارداد ساخت شهرک خودرویی از موضوعات موردبررسی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم بود.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، دویست و چهلمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور شهردار قم، معاونان شهرداری و اعضای شورا در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: حضور مداوم خبرنگاران در جلسات رسمی با گرایش‌های مختلف از افتخارات شورای چهارم به شمار می‌رود و از خبرنگاران که به‌خوبی اخبار شورا را منعکس کردند تشکر می‌کنیم.

ولی‌الله بیاتی بابیان اینکه تفریغ بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: با حضور اعضای شورا و مسئولان شهرداری در جلسه آینده مسئله بودجه و تفریغ بودجه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به زمان شروع پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: تاکنون دستور مکتوبی به دست ما نرسیده و زمان شروع دوره بعدی شورا همان 12 شهریورماه خواهد بود.

در ادامه لوایح این جلسه موردبررسی قرار گرفت که در نخستین مورد آن اخذ مجوز کاهش عوارض صدور پروانه کسب مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره)با شرایط خاص موردبررسی قرار گرفت که با اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام آتش زر دومین لایحه کمیسیون برنامه‌وبودجه را مربوط به اخذ مجوز 10 درصد کاهش عوارض علاوه بر تخفیفات دهه فجر نسبت به زمین شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران را مطرح نمود که این لایحه نیز با نظر مثبت اعضا به تصویب رسید.

نخستین لایحه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مربوط به پیشنهاد دبیر کانون‌های مساجد استان درباره نام‌گذاری میدانی به نام امام رضا(ع) بود که برای بررسی بیشتر به کمیسیون عودت داده شد.

دومین لایحه‌ای که توسط ذاکریان ارائه شد مربوط به صورت‌جلسه قرارداد ساخت شهرک خودرویی  اخذ تعهد از طرف دوم قرارداد در خصوص زیرساخت‌ها بود که به لایحه جنجالی جلسه امشب شورای اسلامی شهر قم تبدیل شد.

عواطف رستمی عضو شورای شهر با اشاره به وجود ابهامات در قرارداد ساخت شهرک خودرویی خاطرنشان کرد: بنده مخالف حمایت از سرمایه‌گذار نیستم ولی با نگاهی به تاریخچه 25 ساله شهرک صنوف، این نگرانی برای آینده شهرک خودرویی هم به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه اخبار خوبی از روند فروش و ادامه فعالیت‌های شهرک خودرویی به گوش نمی‌رسد تصریح کرد: برخی از افرادی که پیش‌خرید کرده بودند در چند وقت گذشته درخواست عودت پول خود را کرده‌اند.

ملکی عضو دیگر شورای شهر نیز معتقد بود که قرار بوده سرمایه‌گذار 30درصد پروژه را با 51 میلیارد تومان به سرانجام برساند و بعد پیش‌فروش کند که لایحه امروز دست سرمایه‌گذار را با کمتر از مبلغ هزینه شده برای پیش‌فروش و واگذاری مغازه‌ها باز می‌کند.

سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر نیز درباره این لایحه گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار چیزی برای عرضه ندارد و برای اینکه بتواند جلب مشتری کند باید 30 درصد زیرساخت‌ها را تأمین کند تا بتواند استفاده‌ای از سرمایه خود کند.

حجت‌الاسلام آتش زر رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه هم دراین‌باره معتقد بود: اینکه میگوییم پروژه دارای ابهامات بوده درروند ادامه کار سکته‌ای ایجاد می‌کنند و بهتر است برای اینکه به هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد فاز به فاز تکمیل و واگذار شود.

سامع معاون خدمات شهری شهرداری نیز با اشاره به شهرک خودرویی در 6 فاز و چندین بلوک به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: سرمایه‌گذار قرار بود با 50 میلیارد تومان این پروژه را ادامه و به بهره‌برداری برسد ولی امروز از 100 واحدی که برای بنکداران در نظر گرفتیم تنها 30 واحد به فروش رسیده و بقیه همچنان بدون متقاضی است.

رعیت پور دیگر عضو شورای شهر نیز معتقد بود ما باید بر اساس تعهدی که به سرمایه‌گذار شهرک خودرویی داده این شغل‌های مزاحم را جمع‌آوری و برای آنان محدودیت ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذار بتواند مغازه‌ها را به فروش برساند.

درنهایت این لایحه با نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر قم مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا دو لایحه اخذ مجوز تنظیم صلح‌نامه برای پلاک ثبتی 10870 و اخذ مجوز متمم توافقنامه 233073 را مطرح نمود که هردوی این لوایح به تصویب رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار