رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم اعلام کرد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: روز به روز وضعیت صنعت فرش دستباف اسفناک تر می‌شود و تولیدات این صنعت کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل رجبیان با اشاره به وضعیت صادرات فرش کشورمان به آمریکا اظهار کرد: این کشور یکی از بازارهای اصلی صادرات فرش ایران است، آمریکا برای چندین سال واردات فرش کشورمان را تحریم کرد که این تحریم پس از برجام منتفی شد. 

وی ادامه داد: صنعت فرش دستباف در ایران با میلیون‌ها نفر ارتباط دارد و مدیران کشورمان باید بیش از این از صنعت فرش دستبافت حمایت کنند چرا که این صنعت اشتغالزایی زیادی را در روستاها دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: روز به روز وضعیت صنعت فرش دستباف اسفناک تر می‌شود و تولیدات این صنعت کاهش پیدا می‌کند، در گذشته چندین پاساژ در شهر قم متعلق به صنعت فرش دستباف بود، اما اکنون در تنها پاساژ فرش در قم هم فعالیت کم است و متاسفانه کسی نگران این وضعیت نیست.

رجبیان با اشاره به مشکل وضع مالیات بر ارزش افزوده بر فرش دستباف اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی را در این خصوص داشته است تا چنین مالیاتی بر روی فرش دستباف وضع نشود.

وی خاطرنشان کرد: امضای برجام اثرات مثبتی را برای صنعت فرش دستباف در حوزه جابه جایی پول و نیز ورود دوباره به بازار آمریکا داشت؛ البته در حالی که این کشور یکی از خریداران بزرگ فرش دستباف کشورمان است، اما هنوز در صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا مشکلاتی وجود دارد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار