رئیس اتاق بازرگانی استان قم:
رئیس اتاق بازرگانی استان قم بابیان اینکه باید تسهیلات لازم برای ورود به بازار قطر فراهم شود، گفت: زیرساخت‌های مناسب در زمینه صادرات به کشور قطر وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان که با حضور سفیر ایران در قطر در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به سنجش نیازهای صادراتی به کشور قطر اظهار داشت: سیستم حمل‌ونقل ما در رابطه با صادرات به کشور قطر مناسب نیست برای نمونه حمل‌ونقل هوایی با قیمت بسیار گران انجام می‌گیرد، الآن در زمینه حمل نقل حتی با کشتی نیز با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه رقیب سرسخت بازارهای قطر بازار ترکیه است، افزود: در حال حاضر چند کشتی خاص را از کشور امارات اجاره کرده‌ایم و آن‌ها نرخ‌های زیادی را از ما بابت اجاره دریافت می‌کنند، درحالی‌که باید شرایطی فراهم شود که تأمین‌کننده بسیاری از نیازهای بازار قطر باشیم.

وی با تأکید بر نبود زیرساخت‌های مناسب در زمینه صادرات به کشور قطر گفت: ترکیه در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند اما با نبود زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب در این زمینه غافل هستیم درحالی‌که خودمان بستر صادرات برای کشور ترکیه به قطر را ایجاد کرده‌ایم اما خودمان از این بستر غافل هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه ایران می‌تواند تأمین‌کننده بخش میوه و تره‌بار کشور قطر باشد، افزود: ویزا گرفتن برای قطر بسیار کار مشکلی است و درحالی‌که برای ترانزیت کالا با مشکل مواجه هستیم باید شرایطی ایجاد شود تا در اخذ ویزا مشکل نداشته باشیم.

خاکی بیان کرد: اگر می‌خواهیم وارد بازار قطر شویم باید مشکلات مربوط به اخذ ویزا حل شود، همچنین باید با طرف‌های تجاری خود مراوده و مکاتبه داشته باشیم، البته اخیراً دولت قطر دستوراتی مبنی بردادن ویزا به ایرانی‌ها داده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه باید تسهیلات لازم برای ورود به بازار قطر فراهم شود، خاطرنشان کرد: خواهشمند است ابتدا ورود به بازارهای قطر از طریق  مجموعه اتاق بازرگانی مهیا و سپس زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی مهیا شود تا بتوانیم وارد بازار سرمایه‌گذاری در کشور قطر شویم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار