مراسم تجلیل از تیم‌های بر‌تر مسابقه‌های لیگ فوتسال بانوان استان قم برگزار شد و برترین‌های این مسابقه‌ها در مراسمی که کمتر شاهد آن بوده‌ایم مورد قدردانی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۷۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 09 August 2017
به گزارش تابناک قم، به همت کمیته بانوان هیأت فوتبال استان قم مسابقه‌های فوتسال قهرمانی بانوان استان در تیر در سالن شهید رضاییان برگزار شد که تیم‌های پارسا الف، فهیم و مریم الف به ترتیب در رده‌های اول تا سوم این مسابقه‌ها قرارگرفتند.

با گذشت چند هفته، مراسم تقدیر از برترین‌های این مسابقه‌ها با حضور «حسن عابدی»، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، «کریم بهرامی»، رئیس هیأت فوتبال استان قم، «سیده‌لیلا عنبری»، مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم و «آمنه رسولی»، نایب‌رئیس بانوان هیأت فوتبال استان قم در سالن جلسه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.

بخشی از این مراسم نیز به حامیان مالی و غیرمالی داوران فوتبال و فوتسال قم اختصاص داشت. در بخش تجلیل از تیم‌ها نیز بازیکنان تیم فوتسال پارسا قهرمان مسابقه‌ها تجلیل شدند و به طور خاص از «مریم محمد‌زاده»، مربی جوان تیم پارسا، هم به دلیل قهرمانی در این مسابقه‌ها و هم به دلیل این که جوان‌ترین مربی مسابقه‌ها بود قدردانی شد. 

علاوه بر این، «سیدسعید برقعی»، مدیر باشگاه پارسا، نیز به دلیل حمایت از بخش بانوان در باشگاه خود و توجه ویژه به این حوزه از سوی مسئولان مورد تجلیل قرار گرفت.

لزوم همگرایی بانوان فوتسالیست قمی

رئیس هیأت فوتبال استان قم در این مراسم بر لزوم همگرایی بانوان فوتسالیست قمی برای استفاده از ظرفیت حداکثری فوتسال بانوان قم برای حضور در لیگ دسته اول کشور تأکید کرد.

«کریم بهرامی» در این نشست اظهار کرد: اتحاد رمز موفقیت مجموعه فوتسال بانوان قم در عرصه کشوری است و از مربیان، سرپرستان و بازیکنان بانوان قم می‌خواهیم همکاری لازم را با تیم فوتسال بانوان قم در لیگ دسته اول فوتسال کشور داشته باشند. 

وی افزود: در ماه‌های اخیر شاهد فعالیت خوبی از سوی بخش بانوان هیأت فوتبال استان قم بوده‌ایم و خانم‌ها رسولی و اسحاقی از زمان شروع به کار در کمیته بانوان هیأت فوتبال فعالیت جدی و خوبی داشتند و توانستند بانوان ورزشکار در این رشته را دور هم جمع کنند که تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده بود.

رئیس هیأت فوتبال استان قم گفت: مسابقه‌های قهرمانی فوتسال بانوان استان قم با حضور ۸ تیم و به صورت ۲ گروه ۴ تیمی در سالن شهید رضاییان برگزار شد که داوری‌ها کاملا رسمی بود تا نخستین فعالیت کمیته بانوان هیأت فوتبال استان قم در سال ۹۶ آغاز شود.

بهرامی تأکید کرد: با توجه به این که بانوان فوتسالیست قصد حضور در لیگ یک کشور را دارند، مسابقه‌های استانی پیش‌درآمدی برای آن بازی‌ها بود و از همه مربیان، سرپرستان و بازیکنان تقاضا داریم با مربیان منتخب تیم استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایجاد همدلی در بین تیم‌های فوتسال بانوان قم کلید موفقیت است و تا زمانی که این همدلی ایجاد نشود هیچ موفقیت بزرگی در دسترس نخواهد بود. 
باشگاه‌ها با در اختیار گذاشتن بازیکنان با کیفیت خود موجب موفقیت تیم قم خواهند شد و در ‌‌نهایت هم این کار به نام بانوان قمی تمام می‌شود و ما باید در این زمینه، بلندنظری داشته باشیم.

رئیس هیأت فوتبال استان قم افزود: از مسئولان مربوطه در اداره ورزش و جوانان به دلیل کمک‌هایی که برای برگزاری این مسابقه‌ها به ما داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم چراکه حتی شاهد بودیم این مسئولان هم پیشنهاد انجام چنین بازی‌هایی برای بانوان را دادند و امیدوار هستیم این کار ادامه داشته باشد. از جمع شدن بانوان فوتسالیست قمی دور هم ابراز خرسندی می‌کنیم و امیدوار هستیم با همکاری همه تیم قدرتمندی در سطح کشور داشته باشیم.

چالش حامی مالی

نایب‌رئیس بانوان هیأت فوتبال استان قم چالش حامی مالی را مهم‌ترین دغدغه امروز بانوان فوتسالیست قم بر شمرد.

«آمنه رسولی» در مراسم تجلیل از برترین‌های فوتسال بانوان قم اظهار کرد: این که جامعه فوتسال بانوان قم دوباره در کنار هم جمع شده‌اند و برای رشد فوتسال بانوان دست به دست هم داده‌اند ارزشمند است. دغدغه اصلی ما این است که مشکل اسپانسر داریم و هم تیم‌ها در مسابقه‌های استانی و هم نماینده قم در لیگ دسته اول کشور با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: در بحث امکانات سخت‌افزاری، سالن محل برگزاری تمرین و مسابقه یکی از معضلات عمده ماست و امروز ورزش بانوان قم بیش از هر زمان دیگری نیاز به سالن اختصاصی برای بانوان را حس می‌کند و ما نیز این مشکل را به طور جدی پیش روی خود می‌بینیم.

نایب‌رئیس بانوان هیأت فوتبال استان قم گفت: مسابقه‌های فوتسال جوانان دختر کشور و مسابقه‌های لیگ دسته اول فوتسال بانوان کشور را در پیش داریم و علاوه بر این قصد داریم ۲ تیم از قم به مسابقه‌های دسته سوم فوتسال بانوان کشور اعزام کنیم. تأکید می‌کنم بازیکنان بسیار خوبی در فوتسال داریم اما مشکل اسپانسر همچنان پابرجاست و امیدواریم حمایت‌هایی صورت گیرد.

نظرهای مدیرکل ورزش و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تقدیر از عوامل هیأت فوتبال استان قم در راه توسعه بخش بانوان، از موانع توسعه ورزش بانوان در حوزه قهرمانی سخن گفت.

«حسن عابدی» در این مراسم اظهار کرد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی، بانوان ما پتانسیل و توانمندی بسیار خوبی دارند و حتی در سطح کشوری هم مقام می‌آورند. آن‌ها این توانایی را دارند حتی در رشته‌های تیمی مؤثر باشند و در لیگ‌های کشوری حضور پیدا کنند.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های فوتسال قهرمانی بانوان قم تلاش ارزشمندی بود که به همت هیأت فوتبال استان انجام شد و امیدوار هستیم این فعالیت‌ها و این برگزاری مسابقه‌های این‌چنینی بیشتر رونق داشته باشد و به آن توجه شود و در کشور نیز فوتبال بانوان استان قم همچون فوتسال مردان بتواند بدرخشد و مطرح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: می‌دانیم در فوتسال بانوان قم، پتانسیل موفقیت وجود دارد اما مشکلاتی داریم که امیدواریم نگرش‌ها و نگاه‌ها به ویژه اهالی استان قم را به سمت و سوی ورزش بانوان تغییر دهیم و به این سمت و سو راهنمایی کنیم. 

عابدی اظهار کرد: اظهارات نایب‌رئیس هیأت فوتبال را می‌پذیرم. در قم حامیان مالی حوزه بانوان کم‌رنگ است و آن هم دلایل خاص خود را دارد. با توجه به این که فعالیت‌های بانوان قابلیت انعکاس و پوشش تصویری ندارد و بحث تبلیغاتی ضعیف است، حامیان مالی و اسپانسر‌ها رغبت نمی‌کنند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و این شاید یک دلیل باشد که حامیان مالی میلی نشان نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: بخش دیگر مشکل ما این است که با توجه به این که امروزه در فعالیت‌های ورزشی نیازمند فعالیت‌های هوازی و حضور در فضاهای روباز هستیم، نوعی تضاد با شرایط فرهنگی استان قم شکل گرفته است. در تلاش هستیم فضای اختصاصی برای ورزش بانوان فراهم کنیم که ابتدا باید زیرساخت آن فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: واقف هستیم که شاید این برنامه به زودی محقق نشود. در حوزه بانوان تصمیم اتخاذ شده برای رفع بخشی از مشکلات این است که ورزشگاه یادگار امام در طول هفته در اختیار بانوان ورزشکار قرار گیرد تا هیأت‌های مختلف با سرویس‌های ایاب و ذهاب به این مجموعه رفت و آمد کنند. به بسیاری از هیأت‌های ورزشی قول دادیم بانوان از آن فضا بهره‌مند شوند که برخی هیأت‌ها هم استقبال کردند و چندین ماه است این کار را انجام می‌دهند.

عابدی گفت: این وعده را می‌دهیم که نگرانی تأمین محل سالن ورزشی برطرف شود. حضور ۸ تیم در این سطح ارزشمند است و البته مهم، پویایی فوتسال بانوان قم است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار