آیت‌الله سعیدی:
مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم تمایلی به وجود تشنج ندارند چرا که قم خاستگاه انقلاب و مروج علوم و معارف دینی است. خانه مطبوعات باید مرجع نخست رسیدگی به شکایات رسانه‌‌ای باشد تا در رسیدگی به شکایات افراد و مجموعه‌های مختلف جایگاه رسانه‌ها و اصحاب رسانه حفظ شود.
کد خبر: ۴۷۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 09 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خانه مطبوعات بر اساس وظایف خود برطرف کننده مشکلات و نیازهای اصحاب رسانه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است به همین علت می‌توانیم بگوییم که کار ارزشمند و سنگینی بر عهده این مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه امکان ضعف ساختاری اساسنامه خانه مطبوعات وجود دارد، اضافه کرد: باید تامین بودجه و تهیه تجهیزات مورد نیاز دنبال شود؛ برای استعدادیابی، حمایت از آموزش و اشتغال نیروها، تدوین بانک اطلاعات مرتبط با خبرنگاران و همکاری با مراکز عرضه نشریات باید سامانه‌ای تشکیل شود تا حقوق و امور مختلف اعضا را دنبال کند.

خانه مطبوعات باید مرجع نخست رسیدگی به شکایات رسانه‌‌ای باشد/ رسانه های قم تمایلی به وجود تشنج ندارند

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) تهیه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای ترویج فرهنگ دینی را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز خانه مطبوعات برشمرد و عنوان کرد: این مجموعه حامی اصلی خبرنگاران استان است و باید با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل داشته باشد؛ در برخی از استان‌ها خانه مطبوعات با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌توانند همکاری مطلوبی داشته باشند، هر چند رفع این مشکل در سطح کشور مهم است اما باید برای شهر قم نگاه متفاوت‌تری را درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری تعاون نیازمند شناخت جایگاه‌هاست، مطرح کرد: باید موضوع همکاری و تعامل مشخص شود تا هر کدام از این طرفین بدون روحیه تمام‌خواهی در رسالت خود وارد شوند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باید جایگاه خود را داشته باشند، عنوان کرد: تعاملی که زیبنده استان و شهر کریمه اهل بیت(ع) باید رعایت شود تا هر آنچه موجود است در طبق اخلاص گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی تشنج را دوست ندارد، گفت: مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم تمایلی به وجود تشنج ندارند چرا که قم خاستگاه انقلاب و مروج علوم و معارف دینی است و اگر اتفاقی رخ دهد بازتاب گسترده‌ای دارد.

امام جمعه قم با ضروری دانستن وجود تعامل میان دستگاه ها و خبرنگاران خاطرنشان کرد: تعامل با باج‌گیری و باج‌دهی باید متفاوت باشد چرا که اگر حدود مشخص شود نیازی به گزیدن نیست.

وی یادآور شد: در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها هیچ انتقادی از گذشتگان نکرده‌ام چرا که بنده هم بدون عیب نیستم که بتوانم عیب دیگران را بگیرم، در برخی از موارد که مشکلاتی وجود داشته است سعی کرده‌ایم تا بدون حاشیه‌سازی مشکلات را رفع کنیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه نیروهای آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) سلایق متفاوتی دارند، تصریح کرد: این افراد از نظر فکری متفاوت هستند اما تفکرات و رویکردهای خود را در آستان ترویج نمی‌دهند چرا که این دستگاه معنوی به زائران مختلف خدمت می‌کند و متعلق به حزب خاصی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در قم باید هماهنگی و همکاری مطلوبی میان خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته باشد، اضافه کرد: امیدواریم در این فضا بتوانیم کارها و اهداف خود را دنبال کنیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: خانه مطبوعات باید مرجع نخست رسیدگی به شکایات رسانه‌‌ای باشد تا در رسیدگی به شکایات افراد و مجموعه‌های مختلف جایگاه رسانه‌ها و اصحاب رسانه حفظ شود.

رسیدگی به تخلفات صنفی از اولویت‌های خانه مطبوعات است

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز گفت: رسیدگی به تخلفات صنفی به عنوان یکی از اولویت‌های این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است چرا که اگر شکایتی توسط فرد یا مجموعه‌ای از رسانه‌ای مطرح می‌شود باید در مرحله نخست در خانه مطبوعات مطرح شود تا اگر به نتیجه این نرسید در مرحله بعد توسط مجموعه‌های قضایی دنبال شود.

مرتضی داستانی با بیان اینکه رسانه در دنیای امروز بسیار گسترش یافته است، اظهار کرد: این توسعه به میزانی بوده است که در حوزه رسانه‌ای به خبرنگارهای شهروند رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات استان قم برای رسیدگی به مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران فعالیت خود را دنبال می‌کند، اضافه کرد: این مجموعه تلاش می‌کند تا دغدغه‌های خبرنگاران را رفع کند.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات صنفی به عنوان یکی از اولویت‌های این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است چرا که اگر شکایتی توسط فرد یا مجموعه‌ای از رسانه‌ای مطرح می‌شود باید در مرحله نخست در خانه مطبوعات مطرح شود تا اگر به نتیجه این نرسید در مرحله بعد توسط مجموعه‌های قضایی دنبال شود.

خانه مطبوعات باید مرجع نخست رسیدگی به شکایات رسانه‌‌ای باشد/ رسانه های قم تمایلی به وجود تشنج ندارند

وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به شکایت از رسانه‌ها گاهی شأن رسانه و خبرنگار رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در مورد رفع این مشکل مسؤولان استانی مشارکت لازم را داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

داستانی بررسی عضویت خبرنگاران و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ویژه خبرنگاران را از دیگر اولویت‌های مورد توجه خانه مطبوعات دانست و گفت: رسانه‌های قم به ویژه رسانه‌های فعال در حوزه دین به علت عقب‌ماندگی از آموزش‌ها و تکنولوژی‌ها نوین تا کنون نتوانسته به جایگاه مورد نظر برسند در حالی که برای رسیدن به جایگاه مورد نظر باید آموزش‌های لازم دنبال شود.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات سال‌هاست فعالیت خود را دنبال می‌کند اما میزان فعالیت این مجموعه در دوره‌های مختلف دچار فراز و نشیب‌هایی شده است.

تلاش برای تحقق هم‌افزایی در راستای رفع مشکلات خبرنگاران

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این اداره‌کل رویکرد تعاملی مطلوبی را با خانه مطبوعات دنبال می‌کند تا بتواند با هم‌گرایی و هم‌افزایی مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران و اهالی رسانه را رفع و مجموعه رسانه های قم را به عنوان الگو و اسوه در سطح کشور معرفی کند.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به دنبال واگذاری کارها به اهالی رسانه است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این دیدگاه در مجموعه مدیریتی ارشاد مورد توجه قرار گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: انجمن‌های صنفی از مجموعه‌هایی هستند که برنامه‌ها و مطالبات صنف خود را دنبال می‌کنند و خانه مطبوعات به عنوان یکی از مهم‌ترین انجمن‌های صنفی شناخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه امسال به صورت الکترونیکی انتخابات خانه مطبوعات استان قم همزمان با انتخابات خانه مطبوعات ۲۰ استان مختلف کشور برگزار شده است، تصریح کرد: افرادی بسیاری در میان اهالی رسانه کاندید این انتخاب شدند به همین علت این دوره از انتخابات با استقبال و شور مطلوبی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ادره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رویکرد تعاملی مطلوبی را با خانه مطبوعات دنبال می‌کند تا بتواند با هم‌گرایی و هم‌افزایی مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران و اهالی رسانه را رفع و مجموعه رسانه های قم را به عنوان الگو و اسوه در سطح کشور معرفی کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار