رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم خبر داد
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت: هم اکنون ساخت و ساز در مناطق قدیمی شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است، چون به مردم در مناطق قدیمی این شهر برای نوسازی منازل، تسهیلات بانکی ویژه بافت فرسوده با نرخ سود کم اعطا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 09 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمد شکری با اشاره به ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی اظهار کرد: اگر بخواهیم که مردم از طریق تسهیلات بانکی خانه دار شوند، باید نرخ سود این تسهیلات تک رقمی شود.

وی ادامه داد: زمانی که بانک‌ها برای سپرده‌ها سود 15 درصد می‌دهند، دیگر مردم رغبتی ندارند که پول خودشان را از بانک بیرون بیاورند و خانه بخرند، اما در صورت تک رقمی شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی دیگر برای افراد صرف نمی‌کند که پول‌های خودشان را در حساب‌های بانکی بگذارند و این پول‌ها وارد بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: در صورت عدم تغییر نرخ سود بانکی، میزان معاملات خرید و فروش مسکن و نیز میزان ساخت و ساز طی ماه‌های آینده افزایش پیدا نمی‌کند.

شکری با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شهر قم اظهار کرد: هم اکنون ساخت و ساز در مناطق قدیمی این شهر بیشتر از مناطق دیگر است، چون به مردم در مناطق قدیمی شهر قم برای نوسازی منازل، تسهیلات بانکی ویژه بافت فرسوده با نرخ سود کم اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در شهر قم با نرخ سود بانکی بالا برای افراد با هدف سرمایه گذاری و کسب درآمد اکنون صرفه اقتصادی ندارد، از سوی دیگر در وضعیت کنونی معلوم نیست که فرد پس از ساخت یک ساختمان بتواند به راحتی و به سرعت و با قیمت مناسب آن ساختمان را به خریدار بفروشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در زمینه پیش فروش مسکن در کشور به وجود آمد، موجب شد که خرید مسکن به صورت پیش فروش در کشور و استان قم کمرنگ شود، در صورت خرید مسکن به این شیوه باید فروشنده به نسبت پول خریدار در محضر برای او سندی تنظیم کند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار