فرمانده نیروی انتظامی استان قم در مراسم تقدیر از خبرنگاران:
رزمایش سایبری در نیمه دوم امسال با هدف آگاه سازی، کشف و برخورد با مجرمان سایبری و نیز شناسایی مجرمان برگزار می‌شود. از ابتدای سال جاری 53 تن در ارتباط با جرایم سایبری در این استان دستگیر شدند که 97 درصد آنان فاقد سابقه کیفری در خصوص این جرایم هستند.
کد خبر: ۴۷۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 09 August 2017
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی ظهر امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان قم که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد ضمن تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: در این ایام باید خبرنگارانی که رسالت خود را می‌شناسند و در راستای آن عمل می‌کنند تجلیل شوند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران وظیفه دارند مشکلاتی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد را یادآور شوند، عنوان کرد: برای اینکه در جامعه به امنیت و همبستگی برسیم باید وحدت داشته باشیم و خبرنگاران نیز از روی احساسات و هوا و هوس عمل نکنند و همه فعالیت‌های خود را با تفکر و از روی عقلانیت انجام دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه هر حقیقتی را نباید مطرح کرد، گفت: در بعضی موارد بیان واقعیت موجب نگرانی و وحشت مردم جامعه می‌شود که خبرنگاران باید در بیان وقایع جامعه ابتدا صلاح جامعه را در نظر بگیرند سپس اگر موجب بهم ریختن نظم شهر نمی‌شود آن را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران دیده بانان جامعه هستند، تصریح کرد: اصحاب رسانه معیارهایی را برای کار خود دارند که ملزم به رعایت آن هستند.

سردار مجتبایی در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت در فضای مجازی عنوان کرد: در 4 ماه نخست سال جاری 53 مجرم فضای سایبری در قم دستگیر شد. 

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سایبری در سال جاری افزود:آگاه سازی مردم نسبت به خطرات و آسیب های فضای مجازی و نحوه شناسایی مجرمان از اهداف این رزمایش است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه رسانه ها جایگاه مهمی در آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات فضای مجازی دارند خاطرنشان کرد:از میان افراد دستگیر شده 51 درصد بومی و 49 درصد غیر بومی هستند.

وی تصریح کرد در این میان 48 درصد از دستگیر شدگان افرادی با تحصیلات عالی تشکیل می دهند و 97 درصد آنها فاقد سابقه کیفری در این نوع جرایم می باشند.

فرمانده انتظامی استان قم در مورد سایر جرائم گفت: 7 فقره قتل از ابتدای سال در قم اتفاق افتاد در این راستا استان قم در قتل دارای رتبه 27 و در درگیری و نزاع دسته جمعی رتبه 29 دارد.همچنین قم در شرارت رتبه 27 و در خودکشی نیز رتبه 28 و در سرقت رتبه 12 دارد.

وی گفت: استان قم از نظر جرم یابی در فضای مجازی رتبه نخست کشوری را دارد ما امیدواریم با تعامل رسانه بتوانیم در کاهش آسیب های فضای مجازی موفق عمل کنیم.

در این مراسم با حضور فرمانده انتظامی استان قم از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی تجلیل شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار